Halvfodervärdsavtal

Pennylaine

Trådstartare
Hej.
Jag skulle behöva lite hjälp med att utforma ett bra avtal då jag ska ha en halvfodervärd på min häst. Vad ska jag skriva med? Så mycket jag kommer på antar jag, så det inte blir några oklarheter senare..

Halvfodervärden ska ha hästen ca 3 ggr i veckan och betala ungefär hälften av hästens kostnader..

Men, är det någon som kan hjälpa mig lite?
 
Sv: Halvfodervärdsavtal

Jag är absolut ingen expert eller så, men som du sa: skriv allt du kommer på. Glöm inte skriva grundläggande saker som att hen ska ta hand om häst och utrustning bra, ni ska dela på priset, ni måste prata om saker innan hon t.ex. anmäler sig till tävling osv... :)

Det kanske finns exempel om du googlar det?
 
Sv: Halvfodervärdsavtal

tack. har provat att googla, men hittar tyvärr inte mycket. tänkte bara om någon har exempel på vad jag kan skriva..?
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag ska ha häst på foder för första gången i mitt liv och funderar på vad som bör stå i kontraktet. Hästägaren är en kär vän, vilket...
2
Svar
31
· Visningar
2 563
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 487
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
3 426
Senast: Johannna1
·
Hemmet Har ett hus byggt för ca 5 år sen. Var sjukskriven för utmattning när jag ansökte om avloppslösning och litade helt på entreprenören som...
Svar
15
· Visningar
835
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp