Halverad kattflock...

Destiny_D

Trådstartare
Ja, i helgen så var det då dags att halvera vår lilla kattflock.... Vi blev tvungna att gå från två katter till en. Vår ena katt (kastrerad hane, 11 år, innekatt i hela sitt liv) har sen innan jul magrat av väldigt och efter ultraljud konstaterades att ena njuren lagt av helt och den andra hade lite flöde men troligtvis en tumör på. Trots njurfoder så magrade han mer och mer och nu i söndags var det dags att ta adjö. Sista veckan låg han mest bara och sov och hade slutat leka helt och det var helt enkelt dax. Men fyyyy faan... Det är såklart enormt tungt för hela familjen, men jag som går hemma hela dagarna tänker verkligen på det hela tiden och saknar honom så hjärtat brister. Men det är inte min sorg detta skulle handla om.
Hur ska jag underlätta för hans kompis som blev kvar ensam (kastrerad honkatt, 12 år, innekatt hela sitt liv)? Vilka tecken ska jag leta efter för att se om hon mår dåligt? Hon ligger just nu och sover väldigt mycket, fast det har hon alltid gjort. Hon har aldrig varit särskilt social och drar sig gärna undan. Ibland drar hon en sväng kring övervåningen för att kolla, men sen lägger hon sig på sin plats igen. Vad ska jag hålla ögonen öppna efter...? :cry:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
24
· Visningar
1 045
Senast: Luff
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: Bison
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 678
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 179
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp