Halvblodshingstar 2015

allaminahastar

Trådstartare
Vilka halvblodshingstar ligger lägst i pris vid betäckning?
Har 5 ston som ska betäckas nästa år..
Bästa kvalite till lägsta pris vore ju toppen!
 
Det kan ju vara bra att veta lite mer än att det bara ska vara billigt.
Ska det till exemepl vara hopp eller dressyr? Skriv gärna ut stammen på alla stona så man kan ge lite vettiga förslag utifrån det. Gärna vad de har för fördelar och nackdelar.

Sen så vet man ju överhuvudtaget ingenting om varken vilka som kommer att vara till avel nästa år och inte heller vad det kommer kosta eller om de står på TAI eller FAI vilken ju är en viss skillnad prismässigt i hanterinngen
 
Det vet ju ingen förrän bruksprovet har varit och betäckningssäsongen startar.

Hingstar hinner säljas dö, skäras på det halvår som är kvar tills nästa betäckningssäsong drar igång. Många nya tillkommer vid bruksprovet.

Dessutom står det ju hingsthållarna fritt att ändra priser och villkor från säsong till säsong.
 
Kapar tråden lite då jag undrar över samma sak. Letar efter en "så billig hingst som möjligt". Men för den delen så får ju självklart inte andra viktiga kriterier väljas bort för priset. Jag har ett fuxsto e. Ludwigs Champion och ue. Stanford. Alltså hoppstammad men rör sig bra och har fått lovord från vår dressyrtränare som tycker att hon gott kan bli dressyrhäst istället. Hon är 164 cm hög och har mycket temperament, typiskt fuxsto...

Jag hade velat ha en hopphingst med ett bra temperament(nästan det viktigaste vid val av hingst i det här fallet) och gärna något större så att avkomman blir dryga 165 cm :)
 
Fast ärligt talat så är det ju skillnad på att betäcka med en hingst för 10000 kr och en för 20000 kr. Spelar det någon roll för sig om jag vill ha en billig hingst eller inte? Du vet ju inte vad jag har för syfte med avkomman. Kan man hitta en sund, frisk hinget med den potentialen man är ute efter så underlättar ju det om den är billig, då har man ju mer pengar över för eventuella komplikationer. Eller tänker jag helt fel?
 
Fast ärligt talat så är det ju skillnad på att betäcka med en hingst för 10000 kr och en för 20000 kr. Spelar det någon roll för sig om jag vill ha en billig hingst eller inte? Du vet ju inte vad jag har för syfte med avkomman. Kan man hitta en sund, frisk hinget med den potentialen man är ute efter så underlättar ju det om den är billig, då har man ju mer pengar över för eventuella komplikationer. Eller tänker jag helt fel?


20 tusen räknar jag till dyr hingst och inte normalprisad som jag nämnde i mitt inlägg. 10 tusen räknar jag inte som billig utan som normalprisad.
 
@Shangol Vet inte hur avgiften ser ut i år, men Fighting Alpha har tidigare legat på mycket lågt pris. Äldre hingst med egna prestationer, rör sig trevligt för att vara hopphäst och verkar ha mycet trevligt psyke:).
 
När jag har letat efter hingstar så har den billigaste som jag har hittat legat på 7000 kr plus moms. Alltså runt 10000 kr. Det var därför jag skrev och frågade här om det fanns billiga hingstar. Om du nu ser 10000 som normalpris då måste det finnas de som ligger under det priset?
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 237
Senast: Alexandra_W
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
912
Senast: Ramona
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 413
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp