Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ska du avla fram en ponny eller liten storhäst?
Dett finns ett par stycken halvblodshingtar som är godkänd för tex ridponny aveln. tex Minotauros..
Vad har ni för åsikter om att använda en halvblodshingst till en ponny? Vilka risker anser ni att detta har för stoet och vad bör man tänka extra på vid valet av hingst?
Har ni några hingstförslag?
Jag tror inte det behöver vara så mycket risker. Om det är en hingst på naturlig betäckning så bör hingsthållaren ha koll på om det kan låta sig göras. Är det semin så har jag inte hört att det ska vara några speciella problem.
Sedan är ju frågan var det är för sto du har, och vad du förväntar dig av fölet. Villken ras/vilka raser finns det i ditt sto? Det kan ju göra att det slår lite som det vill med storleken, framförallt om du väljer en hingst som också har väldigt olika stora hästar i stammen.. Eller Irco Mena ..eller Urbino en bit bak.. Som jag har erfarit kan lämna smått.. Men det är ju ofta större än ponny..
U
Nu är jag absolut inget proffs, men hur är det med Quite Easy? Han lämnar väl ganska smått? Nu är ju han iofs i Frankrike iår o står på FAI, men?