Fille

Trådstartare
i en grupp på facebook diskuteras det vad det blir om man korsar varmblod med kallblod. Jag vill påstå att det blir en korsning, en medlem i gruppen menar att det blir ett halvblod, att det är ursprungliga benämningen och att SWB tagit benämningen halvblod från just ovannämnda korsning. Vad säger ni?
 
i en grupp på facebook diskuteras det vad det blir om man korsar varmblod med kallblod. Jag vill påstå att det blir en korsning, en medlem i gruppen menar att det blir ett halvblod, att det är ursprungliga benämningen och att SWB tagit benämningen halvblod från just ovannämnda korsning. Vad säger ni?

Ett halvblod är ursprungligen korsning mellan varmblod (varmblodig ridhäst) och fullblod.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 661
Senast: MJLee
·
Övr. Djur På facebook har jag sett att ett antal filmer delas i olika grupper. Filmerna handlar om en familj som har två stora ormar och de visar...
Svar
14
· Visningar
1 380
Senast: Sel
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 534
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 753
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • E-coli hund
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp