Fille

Trådstartare
i en grupp på facebook diskuteras det vad det blir om man korsar varmblod med kallblod. Jag vill påstå att det blir en korsning, en medlem i gruppen menar att det blir ett halvblod, att det är ursprungliga benämningen och att SWB tagit benämningen halvblod från just ovannämnda korsning. Vad säger ni?

i en grupp på facebook diskuteras det vad det blir om man korsar varmblod med kallblod. Jag vill påstå att det blir en korsning, en medlem i gruppen menar att det blir ett halvblod, att det är ursprungliga benämningen och att SWB tagit benämningen halvblod från just ovannämnda korsning. Vad säger ni?

Ett halvblod är ursprungligen korsning mellan varmblod (varmblodig ridhäst) och fullblod.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 710
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Jag vänder mig till Bukefalos, då det är det största forum/grupp jag känner till, där en majoritet är kvinnor och många dessutom aktiva...
Svar
12
· Visningar
1 348
Senast: Ajda
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 978
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Gamla trotjänare
  • Gastro/Koloskopi-propofol

Hund, Katt, Andra Djur