Hältutredning och digivning..

Thera

Trådstartare
Nu är damen inte bara stel, utan halt också. Ser ut som det sitter i samma framben som hon tidigare är behandlad i för kotsenskideinflammation.

Först när hon bara var "stel" hade jag tänkt vänta till fölet är avvant med att kolla henne, men nu när hon dessutom är halt vill jag kolla det på klinik, vilken är 12 mil bort.

Två frågor har jag som jag gärna skulle vilja ha svar på:

Kan man åka 24 mil tur och retur med ett fyramånaders föl? Eller kan man låta honom stanna hemma?

Och hur är det med olika mediciner och behandlingar när stoet fortfarande ger di? Kan man överhuvudtaget behandla något under tiden?
Som sagt vet jag inte vad det är, men om man tänker på de vanligaste diagnoserna och behandlingarna vid hälta?

Jättetacksam om nån vet! :bow:

Senast ändrad:
Sv: Hältutredning och digivning..

Jag skulle då inte lämmna fölet själv hemma. Måste man till klinik så måste man och då klarar fölet av att åka med.

Du ska se att de behandlar med något som passar sig för sto med föl... om det nu behövs.
Lycka till.

Sv: Hältutredning och digivning..

Tack för svaret, då blir det nog färd till Kalmar för bägge. Ska nog låna ett stort Ume-släp av en bekant så det blir förhoppningsvis bra med plats åt dem.

Känns skönt att få henne kollad framförallt!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 867
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 769
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hej på er, behöver lite tankar och erfarenheter. Sålde ett d-ponnysto i maj, 6 år gammal. Vid försäljningen var ponnyn fullt igång...
Svar
4
· Visningar
1 275
Senast: valley
·
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 646
Senast: Josofinito
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar