Hältan kom och försvann igen

P

pialotta

I fredags när jag tog in hästen var hon svullen från carpus och nedåt hf och jättehalt. Kylde och lördag-söndag stod hon i fålla. Söndag kväll är hon som vanligt i benet och ohalt.
Har ni varit med om något liknande? Hon var jättehalt i fredags och idag har jag joggat lite. Ofattbart?
Det regnade hela fredagen och kanske har hon slirat i leran och sträckt sig, men att det går över så fort??

ojsan - det finns en tråd om liknande hälta redan!! :o
Är det kanske vanligare än vad jag trodde, med "oförklarliga" kortvariga hältor?

Liknande trådar

Hästvård Har precis haft en hovböld på en av hästarna. Faktiskt första gången vi haft det, konstigt nog på alla år. Min fråga är egentligen om vi...
Svar
1
· Visningar
4 958
Senast: Miaa
·
S
Hästvård Nu var det längesedan jag använde buke, haha! Aja, någon gång måste man ju börja igen ;) Till sak iaf. När jag för två veckor sedan...
Svar
3
· Visningar
686
Senast: Elisha
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 889
Trav Jag har drabbats av stor frustration och känsla av hjälplöshet och sträcker mig nu efter hjälp i alla läger. För att börja från...
Svar
17
· Visningar
2 976
Senast: Corminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka