K

krigarinna

När jag skrittar med min kuse, varför trampar han ner sin vänstra ben (Som har en pålagring i kotan) lite djupare/hårdare än det andra? Är det bara jag som inbillar mig eller varför är de så? :O Det syns ingenting när man leder honom eller annat. Iof, han e lite nervös häst och jag red honom i den nya paddocken för första gången igår då han var lite tittig. Men jag märkte av att han trampar hårdare ner med de ena benet.
 
Sv: Halta?

ja när de haltar trampar den bner djupere på ena benet.
Jg skulle ta ut en veterinär o inte rida mer tills du vet vad det kan vara för fel.
 
Sv: Halta?

det kanske man borde göra. iof har jag inte sett honom halta nån annan gång, och pålagringen på frambenet stör ju ändå lite.
 

Liknande trådar

Dressyr Vad har ni för tips för att träna halter när hästen "vilar" bakben i halten? (kan inte riktigt avgöra om han tar en micropaus eller är...
Svar
3
· Visningar
970
Senast: Amanda_F
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 830
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 759
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 480

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp