A

asaah

Min häst började efter att ha rivit ett hinder på träning gå orent, tränaren trodde att han slog sig o skulle vara bra på några dagar. han var inte varm eller svullen i benet.Han vilade ca 4 dagar men då jag kollade honom då var han lika halt. Trodde att han ev sträckt sig.Efter ca 1 1/2 vacka kollade jag igen då såg han bra men väldigt stel ut. Ska tilläga att han är stel av sig pga utläckt spatt i v bak ben. Han började skrittas igång men han verkar inte helt ren. kan det vara kotledsinflammation? Ska till klinik och kolla honom men skulle vara intressant att höra vad ni tycker eftersom enligt mina erfarenheter veterinärerna gärna bara sprutar i antiflammatoriskt. han har även lite pålagringar sedan flera år tillbaka i ena kotan, kan det vara detta som ger sig till känna nu? :confused:

Sv: Hälta

..................

Senast ändrad av en moderator:

Mitt råd: Ta hästen till en klinik..där får du bästa svaret. Det är ingen mening att efter 2 minuter dra in ett inlägg och undra varför . Ditt inlägg var ju visserligen .......,,vad vill du uppnå med detta då det finns TELEFON ??? Kan du inte ringa en veterinär om du är orolig ???

Senast ändrad:

jo jag skrev att jag SKA åka till klinik men eftersom jag inte ska åka IDAG så ville jag bara ha lite synpunkter!!

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 934
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 301
Hästvård Hej på er, behöver lite tankar och erfarenheter. Sålde ett d-ponnysto i maj, 6 år gammal. Vid försäljningen var ponnyn fullt igång...
Svar
4
· Visningar
1 276
Senast: valley
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka