Zolimita

Trådstartare
Imorse när jag skulle leda ut pållan märktes det tydligt att hon haltar på vfram...Hon har gått långsammare när vi ridit efter leriga vägar då de börjat tina upp och jag tror hon tycker det är tungt.När vi kommit in på en väg med snö och lite hårdare underlag har hon gått som hon brukar.
Var och red en sväng igår samma sak;hon gick bättre på snöunderlag än efter leriga vägar.Kändes annars som vanligt.
Eftersom det är första gången hon är halt blir man ju lite orolig över vad det kan bero på.

Hon blir 19 i år långsamt igångsatt i ett år nu efter att ha stått i två år hos sin ägare(har fått henne på livstidfoder)Rids lätt i skogen och lättare dressyr.
Ska be hovis komma och kika på henne idag.
Nån som har funderingar vad det kan bero på?

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 769
Senast: AbCdE
·
Hästvård Hej på er, behöver lite tankar och erfarenheter. Sålde ett d-ponnysto i maj, 6 år gammal. Vid försäljningen var ponnyn fullt igång...
Svar
4
· Visningar
1 282
Senast: valley
·
Hundhälsa Hej alla! Jag är ny medlem här på forumet efter att ha bara hängt här och läst kloka trådar i något år. Tänkte därför skriva om min...
Svar
1
· Visningar
1 295
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hästvård Hej! Jag provar här, alla tips mottages. Ett fullblod från Polen född 2010, importerades 2016, gick lite 110 i Sverige och hamnade...
Svar
14
· Visningar
5 232
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka