Hälta i kotan, vad ska jag göra?

F

foreverflugan

Min underbara ponny jag har haft på foder i ett år fölade i mars. Efter ett tag stukade hon sig i kotan vid utevistelse. Hon fick kortisonspruta och vilade, efter att hon blivit friskförklarad släppte vi tyvärr ut henne igen, och skadan gick upp. Nu har hon vilat hela sommaren och hältan gick ner till 1 grad och försvann sedan helt för ca en månad sen. Nu är hon halt igen, och veterinären vill prova något hon skulle äta i maten. Min fråga är nu, absolut inget köp men ska jag ta henne på foder igen och se om skadan blir bättre, vid rätt vård? Är det någon som har haft erfarenhet av sånahär skador, och vet om hon tex kommer hålla i framtiden?

Borde också tillägga att hon har gått barfota, blev ömfotad och är nu skodd, detta skedde för ca 3 veckor sen.

Sv: Hälta i kotan, vad ska jag göra?

Vad är diagnosen? Är det ligamentskada efter vrickningen som fortfarande spökar? Vilken typ av undersökningar har gjorts?

en ligamentskada, ligger under lite med informationen eftersom ägarna är väldigt svåra att få tag på och hon står hos dem för tillfället

Hade jag varit ni hade jag nog tagit henne till en klinik och gjort en ordentlig undersökning och fått en diagnos inför framtiden. speciellt om hon haft en ligament skada innan. Är snällast mot hästen och man slipper undra inför framtiden.

har varit inne på klinik och fått kortisonsprutor

Liknande trådar

Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 333
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 202
Hästvård I början av december förra året visade min häst en mindre hälta på höger fram i endast höger volt på hårt underlag. Inga...
Svar
4
· Visningar
2 317
Senast: Lejd
·
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 779
Senast: Josofinito
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit