S

straaawberry

jag tävlar min ponny i hoppning, och nu det senaste har jag märkt att hon stått emot väldigt mycket innan hindrerna och t.o.m vägrat flera gånger. ändå så hoppar jag bara LC (80cm). så sa en till mig att jag skulle kolla med en vetrinär om hon kanske inte var helt ren. så fick en rutinerad i stallet göra ett böjprov på henne och då markerade hon tydligt på höger fram, jag har fått tid på åby-kliniken på måndag, men jag frågar er. vad tror ni det kan vara? jag har hört från några att dom tror att det kan vara pålagringar i knäet. det hade ju varit väldigt tråkigt :cry: nån som har varit med om samma sak eller nån som har råd? eller tror sig veta vad det kan vara?

Sv: halt?

Vänta med att oroa dig tills du varit inne på klinik.
Det är omöjligt att säga något när man inte sett hästen på nuvarande beskrivning. Bra att du åker in!

Sv: halt?

Visst kan det vara pålagringar i någon led, men det är betydligt vanligare med "vanliga" ledinflammationer. Oroa dig inte i onödan utan avvakta klinikbesöket.

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
752
Senast: Ajda
·
Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 954
Senast: Dopy
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 453
Senast: mackan
·
Hästvård Min häst är ett kallblod på 17 år, aldrig varit halt innan bortsett från hovböld en gång. Hel och frisk i kroppen i grunden. Men i...
Svar
16
· Visningar
7 234
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka