• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Kapre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 074
K

Kapre

Min Kuse blev halt igår.. :'( nån mer som har en halt häst??!
Han haltar till o med i skritten är inte jätte varm, i jämnfört med det andra fram benet... men som sagt haltar ju i skritten.

Jo det var så här igår skulle jag o en kompis skritta en liiten bit för min häst hade vilat över helgen. han haltade inte nåt från början men när vi gick ner för en liten backe så blev han jätte halt helt plötsligt o ville inte lyfta upp andra benet för att lägga vikten på detta halta ben.. vet. kommer idag till en annan o kollar tänderna på en häst, ska se om han kan kolla på min kuse med.....

Hoppas han blir bra...

Sv: Halt....

Jag har också en halt häst. Inge kul.
Hoppas vet. har tid att kolla din pålle med, och att h*n hittar felet!

Ska hålla tummarna för dig:)

Hej

Vi har tre halta hästar här hos mig. I våran lilla flock av 6 hästar så är min pojk Brisall (4år) halt sen i förrgår, troligen är det ett sömstick. Hade en dust med min 1,5-åring som halkade i stallgången och slog sig lite lätt. Sen fick vi hem vår 2-åring som vart på bete i sommar som är halt på båda bakbenen..Har ingen aning om vad dom har gjort med hästen!Men veterinären e på väg och ska kolla igenom alla våra fina hästar:(

Neeeh usch då Hoppas Hoppas dom blir bra ;)

Jo blev väldigt glad för vet. hade tid att kläma lite på min häst! o han hade väldigt ont i sina trackter, la sig näästan ner, så ont gjorde det :S
Men hov.slag kommer imon o kollar, var troligen en hov.böld, hoppas det !!!!

annrs är det nämligen raka vägen till röntgen för då är det antagligen en hov bens spricka.... :/

Jag har också en halt häst. Ev.en blödning i kotbenet alt.en cysta. Vi får svar inom kort då bilderna är vidareskickade till röntgenolog i Skara...Hoppas din häst blir bra fort nog...;)

Har oxå halt häst. Tyvärr är det fång så jag sitter och hoppas och väntar på hur det ska gå.

Hoppas din blir bra snart..

HOPPAS att alla era hästar blir braa!!!!

Min hade bara en hovBöld!!!!!! :D:D

Den enklaste typen av hälta :D

Vi lastade en ponny i söndags och körde till tävling. Hon var jättefin vid lastning. När vi lastade av på tävlingsplats var hon tvärhalt. Har vrickat sig i transporten. Surt.
Jag kör väldigt mjukt när jag har häst med, men på tävlingsplatsen var det parkering i en hage och det var tvära svängar och knöligt som fasen. Troligen har hon tappat balansen lite då.

Ja, Hon har stått i box mån-onsdag, varit ute i sjukhage några timmar idag. Hon är inte varm mer, svullnaden har minskat och hon haltar lite mindre. Men hon får hålla sig i sjukhage några dagar till. Vila är bästa bot för en vrickning.

Ja absolut!! :D

, min kuse är bra nu skönt nog :D ska rida liite idag :D

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 733
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 748
Senast: Oknytt
·
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
639
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 093
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka