T

tant agda

visst är det väl så att första halten i dressyrprogrammen för lätt klass både 2001 och 1997 är borttagen? fick just ett mail från Trossnäs där ett dressyrprogram fanns bifogat. och där var halten inte borttagen :confused:
hur är det egentligen?

Sv: Halt?

Ställde samma fråga själv för några veckor sedan och fick svaret att den inledande halten är borttagen. :)

Jo men halten är väl borttagen från båda?
Fast det inte står i programmen för det ändrades efter 2001ans programm kom?!

Oavsett vad det står i programmen så gäller den ändringen att ingen inledande halt och hälsning i dressyren. Ändringen gjordes om jag inte missminner mig 2003. Därför står det fortfarande med i 2001 och 1997 års program. Så det som gäller är alltså att rid in, ingen halt/hälsning utan rid det som en vanlig "vänd rätt upp". Om man skulle stanna och hälsa så blir man bestraffad med en felridning. :cool:

Trossnästösa skrev:
Oavsett vad det står i programmen så gäller den ändringen att ingen inledande halt och hälsning i dressyren. Ändringen gjordes om jag inte missminner mig 2003. Därför står det fortfarande med i 2001 och 1997 års program. Så det som gäller är alltså att rid in, ingen halt/hälsning utan rid det som en vanlig "vänd rätt upp". Om man skulle stanna och hälsa så blir man bestraffad med en felridning. :cool:

men varför i hela friden skicka ut gamla versioner? det finns ju utan halten!
Det tycker jag är taskigt speciellt i debutant eftersom det är många nya ryttare.
Har Du med Trossnäs att göra så tycker jag att du påpeka att det är onödigt. Visst ska man känna till ändringar osv men nog är det direkt onödigt att skicka ut "fel" program. (Samma sak gäller versionen där ena volten står fel)

Problemet som jag ser det är att de inte döpte om programmen när de ändrade.
vid ändringar där ryttaren inte gör fel om hon rider enligt gamla versionen spelar det mindre roll, som i LC:1 1995 där det 2000 (tror jag det var) plötsligt blev tillåtet istället för obligatoriskt att rida lätt i mellantraven.
Vid ändringar där ryttaren gör fel om hon rider efter gamla versionen så anser jag att programmet ska få ett nytt årtal. Detta har jag också framfört till förbundet och de skulle ha det i åtanke i framtiden.
Programmet med en volt åt fel håll är 'bara' ett feltryck och rättningen har publicerats på förbundets hemsida samt att de som beställt senare fått ett rättat program.

Det är bara att beklaga att arrangören som skickat ut programmet inte uppmärksammat att de har en gammal version, och hoppas att domaren dömer efter den nya versionen. Ring och prata med arrangören för säkerhets skull. Har de gamla protokoll så måste de antingen skaffa nya, eller eftersom det är så liten skillnad, stryka halten på alla protokoll.

Sorry vi körde ut orginalversionen med den tanken att det skulle vara snällt mot ryttarna och lite extra service. Ska nog sluta med sånt, för hur man än lägger ned sig så är det alltid något som är tokigt. Som Idasagare sa så ska man ju känna till ändringarna och jag räknar med att vi som är gamla i gemet uppdaterar oss (eftersom ändringen är från 2003 så lär man ju ha hört talas om det om man är ute och tävlar varje år) och de som är nya i grenen har fått det genomgånget under sitt märkestagande då iallafall vi går igenom reglerna ordentligt. I de nya versionerna är det ett blyertsstreck över halten vilket lika gärna kan vara en plump i kopieringsappraten. Däremot förstår jag att man inte kan ta bort något ur ett program och kalla det samma sak, det man skulle kunna göra är att ta bort halten och ge programmet en revisions nummer, men det skulle nog oxå kunna förvilla en hel del. Hursom så har jag mailat till de som fått programmet och talat om att det inte är någon inedande halt om de inte skulle känna till det.

jag tycker att det var väldigt sjysst å skicka med dressyrprogrammet, men eftersom jag visste att halten skulle vara borttagen blev jag lite konfunderad när den inte var det i programmet jag fick i mailet....

på nån tävling jag va på stod det i proppen att man skulle komma ihåg att halten var borttagen....det är ju åxå ett alternativ att göra så!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 433
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 034
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
717
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
884
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka