J
javill
Mitt sto (med föl) har blivit sparkad på utsidan av kotan på vänster bak. Hon blev ordentligt svullen men, stödde på benet. Dagarna efter blev hon bättre. Detta hände för ca en månad sedan. Upptäckte igår att hon haltar igen och är svullen på samma ställe (svullnaden är hård nu och inte mjuk som när den var ny, om ni förstår hur jag menar).
Hon har fullt upp med att hålla ordning på fölisen och jag tror att "skadan" kanske gått upp igen när hon racat efter honom. Vad tror ni? Ska försöka få ut veterinären så fort som möjligt.
Vet inte vad jag ska göra. Känns inte helt rätt att ge henne boxvila med tanke på fölet. Kan en liten hage med mer begränsad springyta funka? Hjälper det att linimenta svullnaden?
undrande javill *som inte kan det här med halta hästar alls*
Hon har fullt upp med att hålla ordning på fölisen och jag tror att "skadan" kanske gått upp igen när hon racat efter honom. Vad tror ni? Ska försöka få ut veterinären så fort som möjligt.
Vet inte vad jag ska göra. Känns inte helt rätt att ge henne boxvila med tanke på fölet. Kan en liten hage med mer begränsad springyta funka? Hjälper det att linimenta svullnaden?
undrande javill *som inte kan det här med halta hästar alls*