Halt häst sen i onsdags

L

linnea 82

Min häst har varit lite halt sen i onsdags.Ringde veterinär som tyckte att jag skulle avvakta, han verkar faktiskt inte ha ont, så FÖRHOPPNINGSVIS är det BARA en stukning.Han sa att en stukning kan ta lång tid, men jag tycker inte att jag ser någon som helst förbättring.Är det inte bättre på måndag så får de komma hit och kolla.Jag är livrädd för sånt här:crazy: Har ni själv någon erfaenhet av hur lång tid en stukning kan ta tycker att det är märkligt att han inte blivit nåt bättre.
 
Sv: Halt häst sen i onsdags

Hade jag varit du så hade jag tagit ut veterinären, eller åkt till klinik, om hästen inte är bättre på måndag. Man ska inte förhasta sig, men fem dagar är tillräckligt, och hellre veterinär en gång för mycket än en gång för lite.

En stukning kan lätt leda till kotledsinflammationer, snedbelastningar och annat, det är lika bra att ha koll från början!
 
Sv: Halt häst sen i onsdags

Det är precis det jag har tänkt att göra.Vet sa att det kan allt ta veckor innan en stukning ger med sig men jag tycker att det låter alldeles för länge.Nåja man kan ju alltid hoppas att det blir bättre tills på måndag.Jag är som du hellre en gång för mycket än en gång för lite.Bra att veta om det kan vara något som ligger och lurar som man inte kan se.Tar hit distriktsveterinär först innan jag kör till klinink är ju trots allt 15 mil till klinik
 
Sv: Halt häst sen i onsdags

Är hästen svullen i benet lr någt annat onormalt? Svullnad uppkommer väl vid en stukning.
 
Sv: Halt häst sen i onsdags

Nej han är inte svullen men det sa jag till vet.så det behöver de nog inte vara då
 

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 517
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
716
Senast: Ajda
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
447
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
1 925
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp