MiaMaria
Trådstartare
Idag hittade jag min häst skadad i hagen. Hon har ett sår, ca 1 cm i diameter, ser inte djupt ut och jag tror inte sticksår. Ser ur som en spark, sitter strax under knäleden på bak. Hon är enormt svullen i muskeln och har svårt att gå, annars som vanligt och ingen feber. Jag har varit i kontakt med veterinär och vi bestämde att avvakta tills i morgon. Vet menar att hon kan få svårt att gå pga blödningen i muskeln.
Jag har aldrig tidigare haft en häst med denna typ av skada, men tänker att det nog är som vet säger. Såret sitter en bit från leden så leden är helt säkert inte påverkad av det. Någon annan som har erfarenhet av liknande skada? Hon har varit så drabbad så jag blir skitnervös så fort det händer något...
Kommer att ha kontakt med vet i morgon bitti igen.
Jag har aldrig tidigare haft en häst med denna typ av skada, men tänker att det nog är som vet säger. Såret sitter en bit från leden så leden är helt säkert inte påverkad av det. Någon annan som har erfarenhet av liknande skada? Hon har varit så drabbad så jag blir skitnervös så fort det händer något...
Kommer att ha kontakt med vet i morgon bitti igen.