Sv: Halt betonggolv - maskin
Vi har också ett vääldigt fint golv i stallet, verkligen väl putsat
Jag funderade länge på att förstöra golvet med räfflor och funderade över maskiner, borstar eller att "lägga" på lite knögglor, men hon som inspekterade stallet tyckte inte jag behövde det, så jag lät det vara och var ganska nöjd med det, för det var ju så lättsopat...
I vintras kom jag dock på att jag måste göra något eftersom det blev snorhalt när pållarna kom in med snöstyltor, så jag köpte små gummimattor på någon billig affär. Smart tänkte jag, billigare och lättare att hantera än stallmattor och hål för ventilation - jag funderade nämligen mycket på hur äckligt det borde bli under mattorna
Sedan kom jag på att det inte funkade så bra i alla fall, när hästarna vred sig eller tog lite spjärn så flög mattorna iväg, det samlade sig stenar och annat i hålen och jag fick lyfta mattorna i stort sett varje dag för att kunna hålla rent
Så steg två som jag än så länge faktiskt enbart är nöjd med är att jag köpte begagnat transportband - tipset fick jag här på buke
Det var lite nervöst, för man vet inte vad man får, man beställer "en pall" och vet bara att på den ligger två begagnade band och den ungefärliga längden... Men billigt var det och jag fick en matta som jag delade i mitten och lade ut på min lilla stallgång. Den funkar jättebra! Hästarna var lite skeptiska, snorklade och bankade med hovarna, men redan morgonen efter var de noga med att se till att hålla sig på mattan
Mattorna är inte snygga, men min matta har blivit "renare" sedan vi la in den (sopar noga
) och jag har en matta över. Är någon intresserad kan ni PM:a mig