Halsbränna

Wille

Trådstartare
Jag har halsbränna. Det är för sent att åka till apoteket och köpa något mot det. Finns det något jag kan göra själv som huskur?

Har du mjölk eller banan hemma(förutsätter även att du dricker/äter det)? Båda kan lindra halsbränna något.

Bikarbonat är ju huskur nr 1 mot halsbränna. Är ju det som är verksamma ämnet i typ samarin, Novalucol osv..

Sedan har det ju nu kommit ''städbikarbonat '' den avråder dom ju att man ska äta. Man vet ju inte vilket mannen har tagit.
Vad skulle det vara för skillnad på städbikarbonat och bakbikarbonat? Jag kollade innehållet på den städbikarbonat jag brukar köpa och den innehåller endast natriumbikarbonat, (E500) precis som den för bakning.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
3
· Visningar
455
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Igår på morgonen började jag kissa rent blod från ingenstans. Precis efter varje gång jag hade kissat klart gjorde det sjukt ont, i...
Svar
16
· Visningar
2 029
Senast: Nirvana
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 061
Senast: Niyama
·
Kropp & Själ Jag fryser väldigt mycket när jag är i badhuset med barnen och badar, så pass att jag idag har ont i kroppen efter gårdagens besök på...
Svar
15
· Visningar
615
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka