Halsbandsstorlek?

C

Chebban98

Har hittat ett jättefint halsband som jag vill köpa till min framtida hund :angel: hihi men jag har bara en undran, vilken storlek på halsband tror ni en Shetland Sheepdog har?
Ska skaffa en om ca ett år, så jag sitter o planerar o drömmer för fullt ;)
 
Sv: Halsbandsstorlek?

Jaa, du! och varför inte fråga mig:angel:
Har ett halvstryp till Wilma och "tygdelen" är 26 cm och då är det ändå lite stort för henne, beror ju på hur stor sheltien blir också :angel:
 
Sv: Halsbandsstorlek?

hihi, tog förgivet att du troligtvis skulle svara ;)
och tack :) så typ 30 max då? :d
 
Sv: Halsbandsstorlek?

Japp, det blir bra om det är ett halvstryp, sedan som sagt beror det ju på om Sheltien kommer att bli liten eller stor, mankhöjden varierar väldigt i denna ras, en del kanske bara blir 30 cm medan andra kan bli ända upp till 50 cm.
Wilma är gränsfall, hon är 38 cm, och på tik är det 33-38 cm som gäller och för hanar 35-40cm.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 387
Senast: Troll
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 474
Senast: Rugge
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 081
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
25
· Visningar
1 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp