halsbandslängd

Ellyne

Trådstartare
Tjena hundmänniskor, ni som har schäfer eller hundar i den storleken vad har ni för längd på era halsband? 50... 60? :confused:

Sv: halsbandslängd

Beror helt och håller på vilket halsband det är.

Fodrat eller ofodrat?

Min vuxna schäfer hane har mellan 55-60/65cm.
Schäfervalpen på snart 4 månader har nu runt 45 cm.

Ofodrat läder, ej stryp. Jag undrar om jag ska köpa 50 eller 60 till nya hunden som kommer om ca en månad. :d

Okey.
Ja det är som sagt svårt att säga så här på rak ärm vilket som kommer att passa Din hund.
Är det en tik el. hane? Hanar är Oftast grövre än tikarna...

Är det inte enklare att fråga den som har hunden nu tar och mäter halsen lite snabbt så får du ett hum om vilken stl. du ska ha?

Men rent spontant kan jag säga, kör på 60cm. För du kan ju minska (och även förstora) det Om det skulle behövas. alt. byta det.:idea:

Det är en tik, blandis men förmodligen schäfer i henne... :p
Tack för hjälpen, blir nog ett 60- halsband. :D

Min flatcoated retriever har 50, men jag tror att ett mindre också skulle passa.

Vår schäfertik som är ganska stor har 50 i sitt. Halvstryp i läder.

Jag forsätter i denna tråden med min fråga istället för att skapa en ny tråd med samma ämne..

Vad har dvärgpinschern för storlek på halsband?

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
745
Senast: MML
·
Övr. Hund Valpen har visst blivit stor (hur gick det till?) och har vuxit ur sin bur. Jag behöver en bur som är minst 50 cm hög och 60 cm lång...
2
Svar
36
· Visningar
962
Senast: ufot
·
Övr. Hund Rastgården/hundparken jag brukar besöka är i storlek av halvannan fotbollsplan. Men var för ett tag sedan till en större stad i...
Svar
13
· Visningar
923
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Gå gärna in på Hundstallets instagram och läs - en vit blandrashund, korsning schäfer och någon polarras stals i natt vid ett inbrott...
Svar
18
· Visningar
1 530
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka