C

ChristinA

Har ni halsband på era utekatter?
Vilken typ? Något speciellt spänne? Resår? Pingla?
Är det vanligt att de fastnar?

"Behöver" man halsband om man har öronmärkning, vad anser du?

/Min utekatt har halsband med reflex men jag tänker lite på riskerna med det och vill höra hur ni gör.

Sv: Halsband?

Jag provade att ha halsband på min gammelkatt många gånger men varje gång när han kom hem hade had fått av det och jag provade många olika modeller.

Öronmärkning duger gott och väl.

Sv: Halsband?

Jag svarar får våra stallkatter.

De har reflexhalsband med ID-tub, och cirkus 3 cm resår. Spänne modell "trä igenom". Den yngsta har även en pingla för att han är överallt samtidigt.

Det händer att de kommer hem utan halsbanden så de har inga problem med att ta sig loss, och dessutom syns de hyfsat bra när de springer på vägen (har en liten grusväg precis utanför stallet, trafikeras endast av de som ska till stallet längre upp längs vägen).

Våra katter är inte öronmärkta.

6cfvw28.jpg

Liknande trådar

Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
1 048
Senast: cili
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 539
Senast: G-uldlock
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
204
Senast: MJLee
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat