Halsband till Papillon

Myzan87

Trådstartare
Eftersom jag inte viste vad jag skulle söka på så skriver jag en egen tråd.

Letar efter ett läderhalsband med nitar på till pojkens papillonhane. Grejen är ju att det måste vara ett halvstryp (han anser det men jag tycker hunden kan springa med halsbandet på sej hela dagen...). Finns det överhuvudtaget något som är så litet?

Glömde säga att färg kvittar :p

Tacksam för hjälp :bow:
 
Sv: Halsband till Papillon

Jag var inne just på Tradera och där fanns det små nithalsband.
 
Sv: Halsband till Papillon

Grejen är ju att det måste vara ett halvstryp (han anser det men jag tycker hunden kan springa med halsbandet på sej hela dagen...).

Det här förstår jag inte... Går det inte att ta av ett vanligt halsband? :confused:

Små nithalsband finns det mängder av, men just halvstryp kan jag inte minnas om jag sett.
 
Sv: Halsband till Papillon

Även vanliga halsband är fullt möjliga att ta av och på utan problem, men vill du ha halvstryp med nitar så finns det från 25 cm hos Anicare

Läderhalvstryp utan nitar finns från 25 cm hos Häromi

Nu vet jag inte om 25 cm är tillräckligt litet, men det är det enda jag hittat på de sidor jag brukar surfa runt på.
 
Sv: Halsband till Papillon

Hade alltid halvstryp på min papillon, tror jag köpte det i en djuraffär. Men det var inga nitar på. Funkade jättebra.
 
Sv: Halsband till Papillon

Kom på att nitar kan man sätta dit själv. Finns i sybehörsaffärer, eller större varuhus. Många olika att välja på. Behövs bara en hammare, så slår man i dom.
 
Sv: Halsband till Papillon

Svarar alla

Tack så mycket för tipsen! Anledningen till att han vill ha ett halvstryp på hunden är för att halsbandet tas av efter varje promenad. Mkt lättare att ta av ett sådant än ett vanligt utan stryp (de drar bara det över huvudet på honom).

Fler tips tas gärna emot!

BTW, tror han har 30-35cm i halsband
 

Liknande trådar

Övr. Hund Idag på väg hem från min morfar (17 mil ut i skogen inåt landet från Umeå), så ser jag helt plötsligt en hund springa på vägen utan...
Svar
16
· Visningar
2 298
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp