Halsband på promenad?

till att börja med så sitter stryphalsbandet fel. det får absolut inte fastna!! har man stryp så kan hunden givetvis inte hatta fram och tillbaka från sida till sida.

sedan är det så att hunden låter fasligt understimulerad och då får man fråga sig, vad ska jag med den till? om ni inte kan kan fullgöra er plikt som hundägare, får ni helt enkelt sälja hunden. det är inget hundliv att bara gå och skrota.

när det gäller dragandet är det viktigt att alla som går med honom gör likadant för att nå ett hyfsat snabbt resultat. träning, träning och åter träning + ett stort mått tålamod är lösningen på ert problem.

lycka till!

Det är just det det inte gör
Frågade förut på ett läger hur det skulle sitta och det sitter fortfarande så (och flera sa samma sak)
Har iallafall bytt till ett annat halsband nu (mindre kedja) och då fastnar det iallafall inte

(Svarar till en annan nu...)
Spår kan jag inte lägga ut, vet inte alls hur man gör :crazy:
Men nån kanske har andra tips på hur han kan aktivera knoppen också?

Kuben funkade jättebra på min blandis.
(En "tärning" som man kan gömma godis eller foder i, så får hunden rulla på den för att få ut godiset...)

Gömma godis i lägenheten, på olika höjder o mängder. Blir som en variant av söket ute. Går att göra ute också.

Kurragömma. (Två personer, en hund. En går och gömmer sig, den andra håller i hunden. På klartecken ber man hunden söka upp den som gömt sig.)

Dra bildäck.

Och sånna saker...

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en boxertik på 2 år, världens snällaste när det kommer till människor. Älskar allt å alla, precis som en boxer ska vara...
Svar
10
· Visningar
5 034
Senast: Ainon
·
Hästhantering Hej allihopa! OBS: JAG ÄR INTE INTRESSERAD AV ATT FÅ HÖRA FRÅN NÅGON ATT JAG SKA "GE UPP" OCH SÄLJA HONOM OCH KÖPA EN ANNAN HÄST. JAG...
2
Svar
25
· Visningar
5 445
Senast: Maaddeh
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 862
S
Hästhantering Behöver ha lite råd och tips. I lördags fick jag äntligen hem min unghäst på 8 månader och hon är den finaste jag vet:love:, men dagarna...
Svar
6
· Visningar
1 208
Senast: vanimelde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka