T

Trampe

Om man ska delfodra med halm, vilken sort är lämpligast? Eller spelar det ingen roll?

Sv: Halmsort?

Havrehalm är smakligast!
Men även vete funkar..

INTE råghalm för de kan ge pållen allergiska reaktioner!

Kornhalm har jag också använt men havrehalm är bäst om du kan välja! Det gäller ju att hitta halm med bra hygienisk kvalitet med.

Min pålle stor på halm jag tror det är korn nu, men vi har också haft havre. Han äter utav den halmen som han vill i boxen. Havren gillar han bäst men knappra på korn halmen också.

Min kuse brukar få några kg halm på natten. Han brukar föredra havrehalmen, men även kornhalm går i om det inte erbjuds annat. Har hört att det inte är bra att strö med kornhalm till hästar, vet inte alls om det är sant. Kommer inte heller ihåg varför det inte skulle vara bra.

Liknande trådar

Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
898
Senast: Jeps
·
Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
408
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 278
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
524
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama