B

Beyliitah

det här kanske är en dum fråga, men vad har man halm till om man inte har det i boxen?? :bump:

Sv: halm??

fodrar med, isolerar väggar o.dyl., gräver ner i trädgårdslandet, stoppar sin madrass med, gör figgurer att hänga i julgranen.... :)

skulle nog aldrig kunna göra såna, har för litet tålamod med små pillriga saker... :p

ok :) ville veta för jag gör ritningar till stall (stooor hobby :love: ) och då vill jag veta om jag måste ha två "berg"

det bästa stallet jag har gjort har en foderkammare på 47 kvm, för mycket?? hinner höet bli för gammalt innan man har använt upp allt? hur många balar per dag använder man om man ger 10 kg till en häst på en dag (stallet har fyra boxar)

Hur gammalt höet hinner bli? Det är väl frågan hur mycket man har tagit in i förhållande till antalet hästar... Vikten på balar är också varierande, men en normal hårdpressad småbal ligger normalt på 10-15 kg i flesta fall.

Man kan ju välja att undvika den svåra och vanskliga strålagringen på skulle och använda sig av andra strömedel (t ex torv eller spån) som inte är så fuktkänsligt, och fodra med paketensilage. Det innebär att man kan få (enligt mig) bättre stallmiljö med öppet till nock, öppet rakt ut (engelska boxar) och luftigare stallar ö h t.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag är orolig över min hästs luftvägar. Står inackorderad och min stallägare har i mina ögon bara fått tag i sämre kvalite på halm...
Svar
8
· Visningar
954
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 177
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Halloj, Min grabb går på beräknad foderstat och alla behov är tillgodosedda. Han går vanligtvis på lösdrift men pga skada och sen...
Svar
5
· Visningar
892
Senast: CarroT
·
Foder & Strö Hej! Har i år svårt att få tag på halm, har inte tillräckligt mycket kvar för att fortsätta ge som jag gör idag. Finns det andra saker...
Svar
3
· Visningar
808
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur