Sv: Halm?

Tillgång och efterfrågan... Pressar du det själv på fältet tror jag riktpriset häromkring ligger på 5-10 öre/kg (opressat).

Ska du köpa småbalar idag tror jag det ligger på 1-1,50 kr/kg. Storbalar något billigare.
 
Sv: Halm?

50 öre kilot på småbalar, 40 på storbalar betalar jag.
 
Sv: Halm?

Till en helt annan sak.. men jag bara måste skriva det ;) . Vilken vacker häst du har på din bild!! :love:
 
Sv: Halm?

ha ha, 5 mil norr om dig :D Jag kan höra vad han har kvar, men det är normal pris häromkring
 
Sv: Halm?

Där vi köper halm ligger priset på 1 kr /kg ungefär..
 
Sv: Halm?

Lovisaleonora_ skrev:
Ska du köpa småbalar idag tror jag det ligger på 1-1,50 kr/kg. Storbalar något billigare.
Det var dyrt... Jag köper vetehalm av grannen som det inte har kommit en regndroppe på för 6 kr/bal. Balarna väger runt 12 kg. Tyvärr är det lite väl långt till Malmö för att det ska löna sig att åka men annars så finns det ca 400-500 bal som inte är tingade...
//marti
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Har i år svårt att få tag på halm, har inte tillräckligt mycket kvar för att fortsätta ge som jag gör idag. Finns det andra saker...
Svar
3
· Visningar
801
Senast: warg
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
1 977
Senast: CaisaCax
·
Foder & Strö Dotterns D-ponny, arabiskt fullblod, går på lösdrift. Får analyserat hösilage 3 ggr/dag. Fri tillgång på halm halva dygnet ungefär...
Svar
4
· Visningar
914
Senast: mily
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
833

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp