Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En svårfödd häst behöver mat med mycket näring/kgNågon försökte övertyga mig om att det var utmärkt (som foder alltså). Jag vet inte om jag tror att det är en så bra idé. Någon som har erfarenhet/åsikt?
Någon försökte övertyga mig om att det var utmärkt (som foder alltså). Jag vet inte om jag tror att det är en så bra idé. Någon som har erfarenhet/åsikt?
Det beror ju på vilka värden ditt grovfoder har. Har du ett foder med hög MJ och lågt Smp och lägger bara till halm så blir det ännu sämre kvot. Sen beror det på hur mycket man rider också.Jag har en stallkamrat som konstant påpekar att anledningen till att min häst är tjock (har en vääääldigt lättfödd häst) är att den står på halm så det kanske är utbrett att många tror att hästar blir tjocka av halm
Det beror ju på vilka värden ditt grovfoder har. Har du ett foder med hög MJ och lågt Smp och lägger bara till halm så blir det ännu sämre kvot. Sen beror det på hur mycket man rider också.
Vi hade låga värden på MJ i vårt foder så då kunde vi ge ganska mycket utan att de blir tjocka.@Korven, jag hänger inte riktigt med hur du menar med ditt sista inlägg?