Halm eller tovor i pälsen

Kamomilla

Trådstartare
ja det är vad jag har att välja på om jag ska ha med vovvan till medisen.
I söndags så var hon utan sin vindoverall och det var inte lite halm och bös som satt i pälsen på henne, hon är 30cm hög och myyycket lurvig.
Idag så var det vindoverall på, inget skräp i pälsen, men vilka tovor det hade blivit i pälsen, det tog sin lilla stund att reda ut, och då var hon ändå igenomkammad under fm.

Det lutar dock år att så länge det inte är geggigt så får hon vara utan overallen och jag får plocka halmrester i lägenheten......

Kvällens ilandsproblem :D :D
 
Sv: Halm eller tovor i pälsen

Därav att jag inte har sådana små "moppar"..Tänk hur en sådan skulle se ut efter en höstdag ute på fårfarmen, när terrierna regelbundet ser ut så här

Strumpan2.jpg


Strumpan1.jpg


Stromboli :eek: :eek:
 
Sv: Halm eller tovor i pälsen

Även en utställningshund får skita ner sig ;) ;) :) Är så det ska va...
 
Sv: Halm eller tovor i pälsen

Ett bad och en urborstning, så var han fit for fight igen och ente en tova, så långt ögat kunde se och fingrarna känna..Älskar strävhårspälsar :love: ;) :D
 
Sv: Halm eller tovor i pälsen

Det problemet hade jag med, plus att hon blev väldigt blöt efter varje promenad och var tvungen att torkas+ fönas för att inte ligga blöt i timmar...

Jag löste det med en sax:p

Nu vet jag inte om man kan klippa ner en bichon havanais hur som helst, och du kanske ställer ut den...
Men jag är väldigt glad att jag klippte ner min(cocker), och nu några veckor efter klippet ser det faktiskt inte så tokigt ut:D
 
Sv: Halm eller tovor i pälsen

Ett bad och en urborstning, så var han fit for fight igen och ente en tova, så långt ögat kunde se och fingrarna känna..Älskar strävhårspälsar :love: ;) :D

Åh jag med, det är bedrövligt vad kassa min hunds päls har blivit sen jag började klippa:crazy: , men men. Måste man så måste man.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp