Jag har opererat bägge fötterna (med 12 veckors mellanrum). Sjukskriven sex veckor fram till återbesöket och sedan direkt heltidsjobb.
Jag fick (och skulle) gå på hälen så mycket som möjligt, men också hålla foten högt när jag väl satt eller låg. Blev inte gipsad, utan fick ett bandage runt framfoten som togs bort när stygnen skulle tas. Fick en hård plastsula med kardborreknäppning att använda när jag var ute. Den var bra eftersom man behövde stöd för hälen.
Det var aldrig tal om kryckor eller nåt, utan bara gå på hälen fram till återbesöket efter sex veckor. Stygnen togs av distriktssköterska efter två veckor eller nåt, då fick jag också bara tejp över ärret. Jag använde plastsulan med strumpa och raggsocka fram till återbesöket, provade inte ens att få på mig skor förutom sandaler under semestern.
Jag hade kunnat gå till jobbet direkt efter i princip om jag hade haft kontorsjobb. Hade inga smärtor och var noga med att verkligen ha foten högt. Nu har jag ett jobb där jag helt enkelt inte får vara skadad på det sättet, så jag var sjukskriven fram till återbesöket, men jag var rörlig och så. Bil körde jag inte, ville inte belasta framfoten på det sättet.