Halloweenmat

Mirre

Trådstartare
Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år.
Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza idag så det är inte ett alternativ. Funderar på pasta men vill göra det mer "halloweenaktigt" utan att skrämma bort de två barn som är väldigt selektiva i vad de äter. Vad ska ni äta? Det vore kul att göra något lite extra, för 5 åringen framförallt som är helt besatt av Halloween

Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år.
Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza idag så det är inte ett alternativ. Funderar på pasta men vill göra det mer "halloweenaktigt" utan att skrämma bort de två barn som är väldigt selektiva i vad de äter. Vad ska ni äta? Det vore kul att göra något lite extra, för 5 åringen framförallt som är helt besatt av Halloween
Tycker hen om svamp? Man kan ju göra sådana där jättesöta svampskallar som dekoration till till exempel gryta eller pasta?
Pasta generellt känns ganska lätt att göra lite halloweenaktigt. :)

<3
1730320814386.webp

Jag brukar göra dessa:
D396CDA7-D1B8-4092-B2F8-166D8F71CC88.webp

Det är alltså en orange paprika fylld med tacofärs och ost, och som körs i ugnen en stund.
Men det går väl att fylla med vad än man vill och använda mer som en serveringsskål liksom. :)

I år hade de inga orangea paprikor i affären så då ska jag göra en tacopaj istället och skära ut ett ansikte i locket. Har jag tänkt mig. 😆

Om inte de selektiva barnen är alltför känsliga hade jag gjort typ fingrar och maskar, dvs typ korv och spagetti. Går att välja ambitionsnivå rätt mycket själv hur mycket fix man gör med sina kor fingrar mm och finns massor av inspiration om man googlar. Men annars kanske det finns mer "fin" halloweenmat att göra, detta kvalar nog mest in på "läskig" 😁

Snor och avklippta fingrar? Dvs potatismos med mixade grön bladsallad (spenat) och korv som du klipper i fingerform med en röd paprikabit som nagel.

Jag äter med ögonen, väldigt mkt,... 😅🙈 jag såg nån som gjorde kattbajs till dessert, krossade smulor av digestive kex och "chokladbolls korvar" i en kattlåda, såg alltför naturtroget ut :wtf:

Jag funderar på att göra något med svart pasta, lite sent ute men tror det blir det och nån sås. Sen efter tips här kanske jag gör en lr två paprika pumpor att ha som skålar till lite grönsaks stavar

Jag äter med ögonen, väldigt mkt,... 😅🙈 jag såg nån som gjorde kattbajs till dessert, krossade smulor av digestive kex och "chokladbolls korvar" i en kattlåda, såg alltför naturtroget ut :wtf:
Det där har jag också sett och tycker att det ser jätteäckligt ut! Har också sett någon liknande variant med hästskit på en grep :wtf: . Och sedan är jag ocks väldigt tveksam till alla RIKTIGT läskiga Halloween-tårtor med hjärnor, blod, osv... :nailbiting:

När min syster hade halloween kalas som barn (född i oktober) så gjorde vi bla risoni pasta, som då skulle föreställa larvägg, en del färgades i karamellfärg och en del utan. För barn kan man tex ha köttbullar eller korv till. Korv kan ju tex vara fingrar.

Om du vill göra det lite mer fancy så det här är receptet på Halloween Spider web mirror-glace cake från Great Canadian Baking Show.

https://www.cbc.ca/life/greatcanadianbakingshow/recipes/spider-web-mirror-glaze-cake-1.6230678

Det här var en 'technical challenge' så de fick två timmar på sig och ett bristfälligt recept så de fick försöka lista ut hur de skulle laga till den.
Mirror glace är tjusigt att titta på, men inte speciellt gott.... :)

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 664
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 894
Senast: Palermo
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 196
Senast: Lingon
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 232
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama