Halloween 2015

pepp

Trådstartare
Den 30:e ska mitt jobb ha halloweenfest och jag har visst lovat att gå...

Jag tänkte mig först Charlie Chaplin.. kan ju inte vara så svårt att få tag i hatt, kavaj, skjorta och byxor second hand... en käpp har jag kvar sen min 30års fest :D

Tidigare har jag alltid gjort nån form av äckliga "utklädnader..."
picture0003_506f29409606ee01d87d8391.jpg

(kan inte ha linser nu p.g.a synfel... dom vita verkar inte säljas med styrka längre... :( )

10675788_10152304209531841_3342470683158805221_n_562154702a6b225dc4f9aaae.jpg

Så, shoot med vad ni varit och kanske tänkt vara!
Såg annars att HM hade en väldigt enkel utstyrsel om man inte riktigt orkar engagera sig :D

Förra året fick jag slänga ihop min outfit en halvtimma innan jag skulle dra på fest. Då blev det en geisha. Kimono, geishasminkning och ett par ätpinnar i håret. Enkelt men effektfullt!
I år kom bästa pojkvännen som känner mig gott hem med en Sailor moon kostym ifrån Japan. Så nu uppfylls barndomsdrömmen om att få vara Sailor moon för en kväll! :D

Jag har inte bestämt mig än. Jag funderar på att gå i dirndl igen (hade det på en fest nu i början av månaden), bara för att det är en utstyrsel som jag redan äger (+ att dirndl är den bästa klädseln jag vet). Annars har jag faktiskt en Sailor Moon-kostym i garderoben jag med, haha.

Sluter mig nog till att jag inte riktigt bestämt mig men är för snål för att köpa något nytt.

Jag har aldrig riktigt "firat" Halloween, är inte direkt förtjust i skräckfilmer och liknande men i år ska jag faktiskt försöka pallra mig iväg på en fest som Kåren håller i med tema "Disney gone wrong". Min inspiration kommer vara från Narnia där någon av tjejerna går över till drottningen. Inte så mycket blod/gore-liknande utan snarare att jag slänger på mig mina halvfärdiga medeltidskläder och kör massa vitt/glitter/stenar i ansiktet och färgade linser. Kommer komma till öin två timmar innan festen börjar så jag behöver något som går snabbt att ordna!

Klurar på kostym jag också, fast jag ska inte på fest egentligen. Men tänkte skoja med brorsbarnen lite :)
Någon som har förslag på kostym som funkar bland barn? (Ålder 7-13) Gärna något som man kan få ihop av det man har hemma

Jag skulle vilja gå som Mystique i X-men MEN jag tror det är för mycket jobb.

Kanske blir något sista minuten fix som det brukar om jag inte lyckas planera nåt kul som är lagom svårt.

sugar-skull-makeup-cylinder-hat-styling-mexican-halloween-makeup.jpg

Jag funderar på att göra en liknande sminkning som denna eller något i den stilen, var döskalle förra året dock men det är ju sååå kul! :D Fast nackdelen är väl att hitta bra vit / svart ansiktsmålningsfärg... :( Det jag hade i fjol vara katastrofalt haha men använde det säkert felaktigt... Hehe

Tack för alla svar!
I ett svagt ögonblick tänkte jag faktiskt ställa in och inte gå... men det blir av!

En av arbetskamraterna ska vara militär med vapen, så jag hakade på det:

12048705_10152997094906841_1226565571_n_56327ea89606ee161bb4955e.jpg

Tänker mig att hon ska ha överrumplat mig när jag låg och sov och slagit/skjutit mig riktigt illa.
Så ska göra nån äcklig sminkning också :)

Så skönt att gå gå omkring i underställskläder :D

sugar-skull-makeup-cylinder-hat-styling-mexican-halloween-makeup.jpg

Jag funderar på att göra en liknande sminkning som denna eller något i den stilen, var döskalle förra året dock men det är ju sååå kul! :D Fast nackdelen är väl att hitta bra vit / svart ansiktsmålningsfärg... :( Det jag hade i fjol vara katastrofalt haha men använde det säkert felaktigt... Hehe

Kan inte se bilden :(

Jag ska gå som djävulen till jobbet imorgon och ha lite Prada-märken fastklistrade här och var på min klänning. Blir lite extra roligt då jag jobbar för ett modeföretag (men jäkligt långt ifrån så tjusigt som Prada, haha).

På lördag ska jag och pojkvännen fixa fest och då kommer vi att gå som cheerleader (jag) och amerikansk fotbollsspelare (han). Temalåten för kvällen är självklart "Cheerleader" av OMI.

Ska bli skoj! :D

Tack för alla svar!
I ett svagt ögonblick tänkte jag faktiskt ställa in och inte gå... men det blir av!

En av arbetskamraterna ska vara militär med vapen, så jag hakade på det:

12048705_10152997094906841_1226565571_n_56327ea89606ee161bb4955e.jpg

Tänker mig att hon ska ha överrumplat mig när jag låg och sov och slagit/skjutit mig riktigt illa.
Så ska göra nån äcklig sminkning också :)

Så skönt att gå gå omkring i underställskläder :D

Tips till din arbetskamrat - åk inte kollektivt eller gå på stan med vapnet synligt. Var en snubbe som åkte i militärutstyrsel, gasmask samt två fejkvapen på spårvagnen här i fredags. Inte helt optimalt...
Kan bli riktigt farligt då polisen går in med inställningen att det är riktiga vapen.

Tips till din arbetskamrat - åk inte kollektivt eller gå på stan med vapnet synligt. Var en snubbe som åkte i militärutstyrsel, gasmask samt två fejkvapen på spårvagnen här i fredags. Inte helt optimalt...
Kan bli riktigt farligt då polisen går in med inställningen att det är riktiga vapen.

Hon kommer köra egen bil :)

Vad sjutton kan man hitta på av det man har hemma om man ska på halloweenparty?! :confused::arghh:
Jag har i princip inget smink heller, lite blå ögonskugga och svart mascara typ. Temat är just halloween så lite scary bör det ju vara. Vad har jag gett mig in på?! :nailbiting:

Vad sjutton kan man hitta på av det man har hemma om man ska på halloweenparty?! :confused::arghh:
Jag har i princip inget smink heller, lite blå ögonskugga och svart mascara typ. Temat är just halloween så lite scary bör det ju vara. Vad har jag gett mig in på?! :nailbiting:
Har samma bekymmer!!! Skulle vara pumpkinhead, men pumpan dog igår :cry:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka