Hållbarhet torrfoder

J

jappisen

Jag har en lite fundering angående torrfoder. Finns det någon gräns för hur kallt ett torrfoder kan förvaras. Jag ska resa bort och skulle behöva ha maten i bilen i en platsburk i två dygn i minusgrader. Håller fodret för detta? En knäpp fråga men eftersom jag har en magsjuk hund som går på specialfoder så är jag extra noga.

Sv: Hållbarhet torrfoder

Det tror jag nog.
Jag är absolut ingen foderexpert så jag törs inte lova något, men med tanke på att jag fick rådet att slänga in torrfodret i frysen till en av mina hundar då vi misstänkte kvalsterallergi förra året så ska det ju va okej. Var en veterinär som gav mig det rådet.

Sv: Hållbarhet torrfoder

Tack för ditt svar. Då lär det nog gå bra=)

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 638
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 209
Senast: Myrten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 680
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 988
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka