Hållbar torkställning?

aprilmaj

Trådstartare
Finns det hållbara torkställningar, sådana man har stående inomhus?

Jag har avverkat två stycken... eller rättare sagt, katterna har gjort det. De hoppar gärna upp och lägger sig på tvätten på ställningen och då lossnar skruvar och ställningen rasar ihop.

Är det någon som vet märke/inköpsställe på en stadig torkställning som håller för lite tyngd?

Sv: Hållbar torkställning?

Nej, en som man har inne. De jag haft är billighetsvarianter, så det är därför jag önskar tips om en stadig och bra ställning som håller för katter som hoppar på dem. :D

Köp en begagnad! Gärna gammal, från tiden grejer skulle hålla längre än två gånger.

/Ralli med mammas gamla sjuttiotalstorkställning. Stadig som ett bord.

Sån här kanske?

Attans, lyckas aldrig få in bilder längre :(

Torntorkställ var det iallafall från Jula som jag tänkte visa.

Ja, det borde jag ju ha tänkt på! Självklart ska jag leta efter en gammal!

Den tror jag tyvärr katterna demolerar på en kvart. Men tack för tipset!

På jysk hittade vi en, inte så snygg men har 3 års garanti. Den är blå och vit. Hittade den inte på hemsidan nu när jag sökte, men kolla i affären. Vi har numera två och är nöjda hittills. :laugh:

jag köpte min på ICA, den har hållit i flera år trots att jag lassar på mycket tvätt och har två katter som använder den som lekställning, sovplats, studsbräda eller vad som nu faller dem in för stunden :)

Tack för alla råd! Jag ska börja leta efter en gammal torkställning på loppisar. Under tiden jag letar så köper jag antingen ICAs eller Jysks med garanti. Tack för hjälpen!

En sådan här kanske?

mulig-torkstallning-hopfallbar__0146671_PE305711_S4.JPG

mulig-torkstallning-hopfallbar__0146632_PE305654_S4.JPG

Finns på Ikea.

Eller så kan du köpa en A-formad torkställning som katterna inte kan lägga sig på.

Exempel på utförande:
5691_1.jpg

vi har två olika men denna är de bästa, stabil och stark, enda nackdelen är att det inte går att hänga så mycket långa plagg men annars tar den mycket tvätt
151-4758_PI_1000020MN

Undrar om den står stadigt när katterna hoppar upp på den? I och med att den är hög, så inbillar jag mig att den välter lätt - eller?

Kanske finns nåt smart i konstruktionen som gör att den inte välter så lätt? Förstår inte hur den annars kan användas ute, den ser ut att kunna välta vid minsta vindstöt när det hänger tvätt i den.

Jag har en sån, fast föregångaren när den ingick i serien Antonius och var grå. Jag använder den inte nu, har inte plats, men jag upplever den som stadig. Den är ju i metall så den är ganska tung. Och det borde inte vara svårt att förankra den i väggen om man vill ha extra stabilitet, på samma sätt som man förankrar hyllor och byråer. Frågetecknet för mig är vad det som håller "hyllplanen" uppe är gjord av, jag minns faktiskt inte och har inte min torkställning i närheten så jag kan inte kolla.

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
901
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 492
Senast: Krumben
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 649
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 743
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar