Hallands fjordhästar...

ancan

Trådstartare
och en hel del andra var idag på Runesten och visades upp.
Och jag måste säga att som "icke fjordmänniska" så är jag djuuupt imponerad av kvaliten på de som var där!!!
Otroligt fina hästar, jättefina uppvisningar mm...
Och guldet regnade över Halland den här dagen kan jag bara säga...
De som säger att fjordingar är tröga, feta och lata borde verkligen gå på en utställning och se efetr! Så välfriserade och blanka hästar ser man minsann inte på alla ställen!
En valack som var där fick en mkt välförtjänt 10:a för sin skritt, något av det bästa jag (och domaren mm) har sett, oavsett ras!!
Grattis till alla er som var där och visade, och jag förstår er allt mer varför ni har just den rasen som ni har!!!

Sv: Hallands fjordhästar...

Låter spännande, synd att jag missade detta :(...

MercedesBenz skrev:
Låter spännande, synd att jag missade detta :(...

Jag kikade lite efter er...ni brukar ju dyka upp lite varstans...

Nästa söndag är det fullt av fina ungponnyer på plönninge skolan!!!
Dax för årets 3,4 och 5 års tester!!!

Kankse vi ses då???

Någon annan som ska dit???

Jag var på fjordhästutställning förra helgen, i Nävelsjö. Där var också trevliga fjordhästar. Det är roligt att se välskötta fjordhästar i lagom hull.

Synd att man bor så långt norr ut, hade varit kul att se och kanske varit med.
Undrans vad det var för valack som fick 10:a för skritten?

Själv håller jag på att nojja ihjäl mig inför premieringen vi ska vara med på, uuuuuäh. Fast min dam är lite för tunn tyvärr, hann inte möta upp med mer foder riktigt så snabbt som jag hade önskat, men lillen måtte få massor med mjölk.

Återkommer med hans namn när jag hunnit kika i programmet...

Det är fantastiskt hur fjordaveln tagit sitt ansvar för att få sin avek framåt!!!

Jag tror alla andra rasföreningar borde kolla "gulingarnas" framfart...mkt att ta efter där!!!

Såg inte en enda riktig ,tung,tråkig"gammla typen" av fjording under helgen...

Synd att inte fler hade möjlighet att vara där, faktiskt sommarens höjdpunkt för mig!!!

Trots att många försökte omvända mig helt o byta ras, så står där ingen guling i mitt stall ... :D

ancan skrev:
Trots att många försökte omvända mig helt o byta ras, så står där ingen guling i mitt stall ... :D
Äsch finns ju hur många andra härliga hästar som helst också ju.
När man blir rik och "stor" så kan man ha en av varje :idea:
Ja i drömen ialla fall ;)

skogstomten skrev:
Synd att man bor så långt norr ut, hade varit kul att se och kanske varit med.
Undrans vad det var för valack som fick 10:a för skritten?

Nu har jag kikat i programmet från utställningen. valacken som fick en välförtjänt 10.a på skritten hette BJÖRKHEMS QVICK, f:96 E: Alexander Lukas Ue:Gutten.

Biset gick till den fantastiska CONTESS,F:-98 även hon efter Alexander Lukas Ue:Ljosen.

Underbarast av alla var ett stoföl e. Kim Hero, som fick 42 p och blev res Bis. Jag var väldigt imponerad av hans avkommor (var 3-4 st) tror alla fick guld. Ettårs stot efter Hauk Thun får flytta in hos mig när som, hon var riktigt fin också. Hon kom från Kry stuteri.

I Nävelsjö var det ett 19årigt sto, Josefin, som jag tyckte var fin för sin ålder och antalet föl hon haft. Men finast tyckte jag nog BISstoet var. Mycket rörlig för att vara fjordhäst.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring

Hästrelaterat

Tillbaka