Hallands djurskydd väljer hårda linjen

(Sporthästen)
Övrigt

Länsstyrelsen i Halland har inga anmärkningar på Lena Börjessons skötsel av hästarna på Ragnarp. Men föreskrifter är till för att följas, hävdar djurskyddsinspektör Linda Rick.

Senast ändrad:
Sv: Hallands djurskydd väljer hårda linjen

Väldigt ironiskt sagt; Äntligen tar djurskyddet tag i dom riktigt stora problemen i hästvärlden!!!!!
Tillvägagångssättet berättar om; dålig kunskap, dålig djurkänsla och mycket dålig förståelse för avsikten med lagstiftningen.
De allra flesta går omkring och tror att det bara är andra som kan råka ut för såna här saker och att dom själva har så bra skötsel av sina hästar att det är riskfritt att få en kontroll.

Det som är bra, är att hästvärlden nu drabbas av samma sak som löpande har drabbat övrigt lantbruk. Det är inte hur djuren mår, som har betydelse - utan centimetrarna. Min förhoppning är att när människor inser vad som egentligen händer så går man ihop. För utan stöd från människorna i landet så blir inspektörerna arbetslösa. I grunden så är det vi som bestämmer. Dom flesta av oss har rösträtt och det här börjar bli så allvarligt att det bara måste upp på det politiska bordet.
Jag tvekar inte att jämföra flera av de arbeten som innebär kontroller i dessa sammanhang med STASI.

Sv: Hallands djurskydd väljer hårda linjen

Ett stall med 40 cm för lågt tak, dåliga in och utgångar samt för trånga boxdörrar, skaderisker i form av utstickande galler, för trång stallgång på 1,90 cm och obefintlig ventilation

Är verkligen inte i mina ögon ett bra stall och någon som ska ha ett verksamhetstillstånd. :eek:

Samma krav gäller alla, bara läsa gällande bestämmelser, vilket tordes vara en självklarhet om man ska bedriva en verksamhet att man uppfyller lagstiftningen krav?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka