Hallafoder

@Jomenvisst jag klarar mig med en hylla i frysen för en månads förbrukning färskfoder till mina hundar 4 och 6,6,5 kg.

Då borde det funka även för mig! Har en hund på ca 5kg och en på 4,5-5kg, var ett tag sedan jag vägde honom. Men vad hamnade det på för dig prismässigt ungefär?

Jag ska inte ljuga och säga att priset är helt ointressant, jag blev av med mitt jobb i februari och är nu bara timanställd. Men självklart vill jag ändå kunna ge hundarna det bästa!

Då borde det funka även för mig! Har en hund på ca 5kg och en på 4,5-5kg, var ett tag sedan jag vägde honom. Men vad hamnade det på för dig prismässigt ungefär?

Jag ska inte ljuga och säga att priset är helt ointressant, jag blev av med mitt jobb i februari och är nu bara timanställd. Men självklart vill jag ändå kunna ge hundarna det bästa!

Mina äter Nordic Bas, kostar totalt 200:- per månad så det blir betydligt billigare än ett bra torrfoder.

De trivs bra med fodret, bra i magarna, fin päls osv.
För mig är det viktigt med svensk köttråvara.

Mina äter Nordic Bas, kostar totalt 200:- per månad så det blir betydligt billigare än ett bra torrfoder.

De trivs bra med fodret, bra i magarna, fin päls osv.
För mig är det viktigt med svensk köttråvara.

Det var ju inte alls farligt! Var lite rädd att vi pratade tusenlappar :D Då ska jag bara försöka forska i vart jag får tag i färskfoder.

Någon i Västernorrland (helst södra) som vet var jag får tag på något bra färskfoder? :cool:

Var är södra Västernorrland? Du har ju Fodax som levererar ut annars, fast de levererar till bestämd plats vid bestämd tidpunkt.

Var är södra Västernorrland? Du har ju Fodax som levererar ut annars, fast de levererar till bestämd plats vid bestämd tidpunkt.

Tänker mig från Härnösand till Sundsvall, helst Birsta/Sundsvall. Som jag förstått det är djurkompaniet i Birsta återförsäljare av Klass, men det verkar innehålla en del spannmål? Men, jag skulle kunna kolla om dom kan ta in något annat märke :)

Fodax levererar i Sundsvall, googla så får du upp deras leveransplatser. Jag ger själv Fodax och har gjort i ganska många år nu, är nöjd och tycker man får mycket för pengarna. Jag är medveten om att ex. Vom och Hundemat antagligen är bättre, men än så länge tycker jag att det ändå är så pass bra att jag inte byter.

Jag har en frys med två fack, men har lyckats trycka in en extrafrys på mina 26 kvm. Min tik (17 kg) äter färskfoder på heltid, och jag ger mest Fodax men även en del Vom og hundemat :)

Liknande trådar

Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
555
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Usch, tycker Tilda har blivit mager. Hon har ju alltid varit svår med maten, men nu börjar det synas att hon inte äter ordentligt...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 820
Senast: Bison
·
Hundhälsa Hej! Har två små chihuahuor, där ena äter färskfoder (MUSH Vaisto Grå) och den andra äter torrfoder för känslig mage. Vi tog över...
Svar
6
· Visningar
1 623
Senast: _Taggis_
·
Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
38 866

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat