Halladsritten ny tävlingsplats

Sv: Halladsritten ny tävlingsplats

Nu är det nog något fel på mina ögon eller på de uppgifter jag har. På den proppen jag läser i står det att man skall anmäla sej före 10 okt och att pengarna skall vara inne senast den 13 okt och när jag tittar på almanackan står det den 2 okt idag och nu säger ni att det är sista minuten...Var har ni läst det?:confused:

Det är inte i sista minuten. Vet inte var Sandri fått det ifrån?
// Linda

ojj..förlåt om någon missuppfatta!:o Jag menade inte sista minuten så direkt... det är ju ungefär en vecka kvar, men jag tyckte det var lite sista minuten för mig då jag fortfarande inte har bestämt mig om jag ska vara med eller inte:p Borde bestämt mig för längesen tycker man ju:D

Surfade in på Ridsports anmälningssida, ingen anmäld till 80 km ännu. Verkar skumt?

Ska själv inte rida, men hoppas på låneryttare till min häst....

Ang mängden asfalt, för er som inte besökt hallandsåsen, så är det så att 99% av alla vägar däruppe är asfalterade, vi har hittat en liten del en bit upp på åsen där det finns en del grusvägar och stigar, men för att ta sig upp dit så är asfalten enda alternativet. Förutom åsen så är det stranden som gäller, känns dock lite enformigt att lägga en 80km enbart till stranden.

Ang stranden: är perfekt att rida på ,lagom hård , förutom sista biten innan man vänder på den långa strandslingan, är där lösare sand , men det går att rida nere vid vattenbrynet. Det rinner en del små bäckar ut i havet, de är så små att det går att leda hästarna över om de inte vill gå över själva.

80km kommer att rida:
lång strandrunda 29km + åsen 35km + kort strand 16 km = 80km

50km
åsen 35 km + kort strand 16km = 51km

45km CL
lång strand 29km + kort strand 16km = 45km

29km PP
lång strand 29km

Så här är det enligt ridsportsförb;
Anmäler man sig via ridsportsförbundets hemsida så ska man betala in till dem. De tror att den större summan är anmälningsavgiften och den lilla (100:-) är vet.avg. Igentligen är det tvärt om.
Veterinäravgiften (100:-) ska sedan betalas på plats och justeras efter antalet starter.
// Linda

Har jag gjort fel då?
Jag anmälde mig på ridsportsförbundets hemsida och betalade till arrangören.
Men har fått ett mejl från ridsports förbundet att jag ska betala in till dem. Jag hoppas att det står att jag ändå är anmäld.

Då ska arrangören klicka i din anmälan som uppgjord. Det var vad jag fick reda på.

// Linda

Vet någon om det finns några startlistor än? Har bokat boende så nu är det på G. :laugh::laugh:

kl
Regn och mycket hårda vindar över södra sverige på söndag läste jag precis i Aftonbladet..:eek:

Brr, det låter kallt. Hoppas de har fel!! (det händer ju inte alls ofta ;) )

Även om jag är tävlingssugen så känns det SÅ skönt att redan för ett par veckor sen ha beslutat att inte tävla. :D
Jag får ta nya tag till nästa säsong, både med Dandher och med unghästen som ska galopptränas.

Inte långt kvar nu:D Längtar trots väderprognoserna...men håller fortfarande tummarna för att det iaf inte ska regna hela dagen;)

Hoppas vi syns allihopa!

Team Caroline (Franzen och Pont) har precis installerat sig i sin lilla stuga i Båstad.
Ser fram emot en härlig höstdag imorn ;)

Ska försöka mig på ett rekord i att ladda upp foton efter tävling, nämligen redan imorn eftermiddag...Håll utkik!

Liknande trådar

Hästhantering Kan tänkas att den här tråden hamnat fel. är ny här... Har tagit hem ett 13-årigt sto till ett litet stall i närheten av bostaden. Hon...
Svar
13
· Visningar
5 907
Senast: Magnum
·
Hästvård Mitt ena sto har konstaterade "dystrofiska" förändringar i sitt högra bakknä. Nedslitet ledbrosk i båda knäna men i högra är det sas...
Svar
4
· Visningar
1 104
Senast: evis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka