Halladsritten ny tävlingsplats

T

Team J H

Hallandsritten får ny tävlingsplats i år. Vi kommer att hyra in oss på Båstad ridklubbs helt nya anläggning i närheten av Båstad som ligger vid havet på gränsen mellan Skåne och Halland. Vill ni veta mer exakt sök på Båstad ridklubb.
slingorna kommer att gå både på stranden mellan Hemmeslöv och Mellbystrand och uppe på Hallansåsen, alltså både helt flackt och extremt backigt!

Sv: Halladsritten ny tävlingsplats

:)o va spännande vi kommer alldes säkert,alltid roligt med nya platser
hoppas vi blir många:banana: mvh anne brückner

Härligt Jessica! Då blev det så! Jag hade tänkte rida Hallandritten vilket fall som helst men nu blev det extra roligt!
Kul:bump:

Spännande, ska rida om planeringen håller. Undrar om ryktena stämmer att ni tänker ha en 12 mil oxå eftersom ni fick onsala cup? På proppen finns endast en 8 mil. :confused: Är i så fall sugen om abnan inte är allt för tuff. //Frida och Zinner

Hallandsritten får ny tävlingsplats i år. Vi kommer att hyra in oss på Båstad ridklubbs helt nya anläggning i närheten av Båstad som ligger vid havet på gränsen mellan Skåne och Halland. Vill ni veta mer exakt sök på Båstad ridklubb.
slingorna kommer att gå både på stranden mellan Hemmeslöv och Mellbystrand och uppe på Hallansåsen, alltså både helt flackt och extremt backigt!

Ååå låter jättefint och önskar jag kunde rida den ritten, men det är aningen för långt och antagligen står jag utan häst vid den tiden men kanske kanske nästa år... (dock stora kansken)

ingen 120km. 80km är det som gäller i år, vi kommer att ha fullt tillräckligt att försöka hitta slingor för 80km då det är ett helt nytt område för oss./jessica

Det räcker väl helt okej med 80 km, det var väl en 80 km som blev struken pga att Härjedalen fick ställa in?
Det cirkulerar även fel datum på ritten på något ställe..
Den blir väl i slutet av Okt inte i mitten?

söndagen den 26 oktober är det datum som gäller. klasserna är 80km, 50km, 50 CL och ca 30km PP.
Var uppe och rekade lite på åsen igår med hjälp av Micke som har turridning med islandshästar. Vi fick ihop en bra runda, blir en del asfalt, de flesta vägarna, även små är asfalterade där uppe, går dock att rida jämte vägarna på flera ställen och så fick vi ihop en del fina grus/skogsvägar/stigar också. Tror det kommer att handla om ca 10km asfalt totalt , där det som sagt går att rida jämte på en hel del ställen.
Resten av banan kommer huvudsakligen att gå på stranden mellan hemmeslöv och mellbystrand.
Vi har hyrt in oss i det ena av BåstadsRKs nybyggda ridhus, det är tänkt att vi ska ha vetg där inne, så slipper hästarna stå ute o ev frysa medan veterinärerna kollar dem om det blir mindre bra väder den dagen. vilområdet blir dock ute på gräs.

:banana:låter fint alltid roligt att komma till utmanande banor. o givetvis mycket bra arr lääääängtar redan dit,må så gott anne:bump:

Hallandsritten blir också DM för Småland!!

Vi fick ju inget DM eftersom Rökulla blev inställd.

Nu är det klart att DM för Småland kommer att ingå i 80 km klassen.

Hoppas att "alla" smålandsryttare ställer upp så vi får ett DM med flera fina priser.

Grenledare för Småland

Kommer nog att rida min första runda på min femåring på Hallandsritten!:love: Eftersom det blir första gången för oss båda så blir det pp för oss:) Men min kompis ska nog med och rida sin första CR50 . Läängtar redan!:p

Åhh,den vill ajg rida!!!:bump:Har sommarstuga i Mellbystrand;) Men har precis börjat träna med nya hästen

Hoppas på att kunna starta min första CR50 på denna tävlingen, låter helt underbart med sandstrand :D

sitter precis och ska anmäla mig till ritten via länken som finns på proppen, men ser att jag inte kan anmäla mig då min häst står reggad som ponny på licensen och även då i ridsports databas. Och anmälningar (via internet) är endast öppen för "ridhäst", och det går inte att ändra min till ridhäst tillfälligt heller.
Detta är ju kanske något man borde fundera på tills framtiden, många Araber som tävlas inom distans är ju just ponnys och har kanske ponnylicens (annars får dom inte delta i hopptävlingar i de rätta klasserna) om man nu kombinerar distans med tex hoppning.

Jag som nästan helt glömt bort "skriva en vanlig anmälan", åka in till stan och köpa frimärken varianten. lat som man är;)

Låter som en rolig och tuff bana med undantaget så mkt asfalt? 10 km på en 80 km tävling är för mkt, 10 % enligt TR va? Jag funderar på att åka men min häst är ung och jag vill inte ta honom för hårt sista ritten för året. Hoppas ni hittar mysiga vackra vägar!

Jag har en knepig häst jag funderar på att åka med. Dock är det inte alls asfalten som oroar mig, utan stranden, som kan vara betydligt mer påfrestande.
10 km asfalt, där det på många håll går att rida bredvid, skulle inte oroar mig inte det minsta.

*lånar knapp*
Hej alla!
Här sitter jag nu och har fortfarande inte anmält mig!!! vadå ute i sista minuten:o Men tänkte höra om det är någon som vet lite mer om naturen man rider i? Hörde att det var en bit asfalt & strand och så (låter mysigt!) Men är det mycket skog? Finns det risk att man möter på ngn typ av översvämning man måste ta sig över/pasera? Nu ska jag ju bara rida 30 km pp... Men eftersom att min kille fortfarande är livrädd för att blöta ner sina små hovar så är man ju nyfiken:angel: Tråkigt om man åkte dit och det visar sig vara en jätteblöt bana i skogen som mestadels består av mosse & vattenfyllda forsar:crazy: Då skulle det stå rätt still för min del kan jag lova:grin: Någon som vet lite mer???
Mvh.Sandra

Men hjälp! :eek:

Var ska man betala in pengarna?
Enligt proppen till S-r-f men ridsportsförbundet vill också ha pengar.
Dessa nymoderniteter :mad:

// Linda

mahlmt kolla först med klubben om de köpt tjänsten för betalning genom tävlingsdatabasen. Jag gjorde samma misstag till Dackeritten i år. Anmälde via TDB och när jag anmält stod det att gå in här och här för att betala genom ditt bersonliga OCR nummer. sagt och gjort var sent ute och förde över pengar. När vi kommer till tävlingen ska vi betala enligt dem och jag förklarar läget för de snälla tjejerna i sekretariatet och de kollar upp och godtar min förklaring. när vi sedan ska kolla pengarna ligger de kvar och det är ett h***vete att få dem att överföra dem till rätt konto. Dålig info och endast mail kontakt har gjort att Växjö har fått sina pengar så sent som förra vecka och tävlingen var i juni :o:mad::mad:
Dåligt med info och strul med denna internet anmälande från ridsportsförbundets sida.

Jag betalade in till arrangören. Annars hade de fått 100:- för lite.
// Linda

Liknande trådar

Hästhantering Kan tänkas att den här tråden hamnat fel. är ny här... Har tagit hem ett 13-årigt sto till ett litet stall i närheten av bostaden. Hon...
Svar
13
· Visningar
5 907
Senast: Magnum
·
Hästvård Mitt ena sto har konstaterade "dystrofiska" förändringar i sitt högra bakknä. Nedslitet ledbrosk i båda knäna men i högra är det sas...
Svar
4
· Visningar
1 104
Senast: evis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka