hålla pasta varmt

Arrows

Trådstartare
jag klagade lite lätt till en kompis på msn om att vissa har det bra som kan äta kall pasta/pastasallad. Jag håller på med en sport som gör att jag ofta är ute hela dagen, (ofta i svinkalla ridhus också...).

Jag har jättesvårt att hitta på olika matsäckar och det slutar oftast med att jag köper en liten yoghurtförpackning på ica att ta med, pastasallad är enkelt att göra iordning och ta med sej

Då kom jag på :idea: kan man inte ha en termos med varmt vatten som man har pastan i? eller blir det bara gegga av allt?

Åh visa bukefalister :bow: visa mej svaret!
 
Sv: hålla pasta varmt

Nja.... jag hade inte haft pastan i men om du har den i en burk brevid kan man enkelt värma den med vatten. En tekokare i bilen kanske. Eller man kan inte låna vatten o eluttag på plats?
Risk att det blir lite svalt om man har det på termos men absolut helt ok...
 
Sv: hålla pasta varmt

Jag brukar koka pasta, steka köttbullar, ha i ketchup och lägga hela röran i en termos modell större, så håller det sig varmt ändå :) Finns ju speciella mattermosar också.
 
Sv: hålla pasta varmt

Nja.... jag hade inte haft pastan i men om du har den i en burk brevid kan man enkelt värma den med vatten. En tekokare i bilen kanske. Eller man kan inte låna vatten o eluttag på plats?
Risk att det blir lite svalt om man har det på termos men absolut helt ok...

Tja inte dumt förslag, varför tänkte jag inte bara på det från början :o
ska prova :d
 
Sv: hålla pasta varmt

Jag brukar koka pasta, steka köttbullar, ha i ketchup och lägga hela röran i en termos modell större, så håller det sig varmt ändå :) Finns ju speciella mattermosar också.

mattermosar :o aldrig hört talas om :p (måste legat under en sten dom senaste åren).

ska kolla upp det *drar till google*

:laugh:
 
Sv: hålla pasta varmt

Mat-termos är att rekommendera! Är kanonbra, jag hade alltid det under långa stlldagar när man var i stallet hela dagen. Pastasallad i all ära men inte när det är så här kallt! Dessutom mättar varm mat bättre. Pasta med köttfärssås, soppor, grytor och chili con carne är bra termos-mat.

Finns oftast på ställen där man kan köpa termosar överhuvudtaget, tex J*rnia
har. Brukar ligga på runt 200 kr.

Funkar för att hålla maten kall under stekheta sommardagar också :D
 
Sv: hålla pasta varmt

Du kanske inte är så gammal :D. Mattermos var grejen när det inte fanns micro i varje utrymme, på 80-talet åt var och varannan stallunge sin lunch ur sin mattermos.

/AA - kan fortfarande känna känslan av att skruva upp locket =).
 
Sv: hålla pasta varmt

Då jag gick skola så fick vi en tid maten i termosar då vi var i stallet som var 4 mil från skolan, funkade rätt bra var ju inte alltid så gott, inte riktigt sådär varmt som om det kommit direkt från spisen, och såg rätt oätligt ut ibland, men man vänjer sig!
 
Sv: hålla pasta varmt

Att du inte har hört talas om mattermos beror nog mest på att du är för ung.

Efter microns inträde på arbetsplatser så är det inte så många som använder mattermos eller matlåda för värmeskåp.

Jag använder min mattermos oftare än dryckestermosen.

Tänk på att värma termosen med hett vatten innan du fyller den, då håller den värmen bättre.

Jag brukar koka upp vatten i vattenkokaren och hälla i termosen. Där får det stå tills det som ska vara i termosen är klart. Då häller jag ur vattnet.
 
Sv: hålla pasta varmt

Säger oxå mattermos!

När jag var yngre och var i stallet hela dagarna brukade mamma skicka upp pappa med en termos med ris och "bacon" (såndär lättvariant som är typ pressad) ihoprört och så en burk med ketchup. Då klarade jag mig några timmar till, tills jag behagade komma hem. :)
 
Sv: hålla pasta varmt

(svarar alla)

är snart 17, ;)

självklart är varm mat mycket bättre, men tänkte att det lär ju vara svårt att ha med sej mat som inte kallnar :)

men dom här mattermosarna ska jag leta upp och defenetivt köpa en! :laugh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp