Håll all tummar nu!

Sassy

Trådstartare
Nu är ena honan parad, andra ska paras på nästa löp. Hoppas det blir en liten prinsessesbebis till oss. :) Det är sista kullarna efter den importerade thailändske hanen (ful som stryk, men med fantastiskt temperament och helt obesläktad med västerländska korater), och sista kullarna som föds i det välkända Pimai-katteriet.

(Det var de som tog koraterna till Europa på 60-talet, och fick dem godkända som ras i FIFé på 70-talet, och som hela tiden kämpat med importer från både usa och thailand för att hålla rasen frisk och levande :bow: )

Sv: Håll all tummar nu!

Ja, haha, det låter inte så bra...men det är här idealen prövas. Denna hane har ännu ingen avkomma i avel, trots det nästan sexsiffriga belopp som lades på att få hit honom, och trots att uppfödarna pratar om att bredda sin avelsbras. Istället har folk valt att använda de två snygga hanarna till max. :crazy:

Med mitt val får jag en hona som väl inte vinner några priser (stackars utställningsintresserade Sassy... :cry: :o ) men förhoppningvis har hon ärft mycket av sitt utseende från morfar (och gissa vem det är då ;) :D ) och dessutom har hon linjer som gör att jag kan para med en hane ur vilka nordiska linjer som helst :)

Sv: Håll all tummar nu!

Det är ju inte alltid de snyggaste katterna som ger bäst avkommor....
Håller tummarna för dina kommande juveler

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka