L
link
Hur gör man för att få en bra bädd för stoet att föla på? Hur gör man för att få den fast i botten så föl och sto inte halkar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur menar du med permanentbädd?
Hur gör man för att få en bra bädd för stoet att föla på? Hur gör man för att få den fast i botten så föl och sto inte halkar?[/QUOTE
Jag har också provat flera varianter. De senaste åren har jag gjort som så att stona står på torvbädd hela vintern. När det närmar sig fölning, runt 2-3 veckor innan, börjar jag bygga upp en halmbädd ovanpå torvbädden.
Funkar super! Ingen lukt och absolut ingen risk att de kommer ner till golvet.
Ditt svar var verkligen toppen.. =) Det jag undrar är, hur lång tid det brukar ta innan det "sätter" sig, alltså hur länge man ska "vända upp och ner på hela boxen" för att det blöta spånet ska fördelas jämt, för nu har jag haft min bädd i snart tre veckor tror jag och den är fortfarande mkt lös..
Jag mockar ut bajset varje dag, och ca varannan dag så vänder jag på allt spån och fördelar ut det våta spånet jämt.. sen tar jag torrt spån överst.. Gör jag rätt?
//Diana