Halft fodervärd eller fodervärd?

E

Evelllllllina

Halft fodervärd eller fodervärd?

Vad är det för skilnad?

Sv: Halft fodervärd eller fodervärd?

Som fodervärd har man ansvar för hästen.
Är man helfodervärd har man allt ansvar (även det ekonomiska) för hästen, alla dagar i veckan.
Är man halvfodervärd/delfodervärd så bestämmer man med ägaren vilka dagar i veckan man tar hand om hästen och hur mycket man ska betala för det.

Det är som de låter, man är en halv fodervärd iställer för hel, man bestämmer helt över sina egna dagar. Så har dom jag vet är halvfodervärdar det. Jag tycker inte det är något man ska rekomendera med tanke på att det lätt blir bråk om man vill olika samtidigt som båda har lika stor rätt att göra vad dom vill med hästen. Så det är som gjort för problem. Men för vissa verkar de ju funka bra.

Tack :D. Har varit foder värd (men har lämnar tillbaka den p.o.g. av längden :()och då undra jag vad vad det vad för skilnad mellan dom.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 051
Senast: Stergo
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hejsan. Första gången jag skriver här. Men vet inte vad jag ska göra. Vi lämnade ut våra hästar på foder för två år sen. Efter ett år...
Svar
1
· Visningar
1 364
Senast: Cina B
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 098
Senast: animalasia
·
  • Artikel Artikel
Radannons Jag söker fodervärd alternativt permanent nytt kärleksfullt för alltid-hem till Lysa, vackert islandssto född 2010 och hennes vän Zebra...
Svar
0
· Visningar
1 152
Senast: Lysasmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Julklappar 2024!
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4

Hund, Katt, Andra Djur