Nominous
Trådstartare
en vännina ringde till mig för några dar sedan och berättade om ett litet roligt samtal mellan hennes kompisar och en kille på ett fik
hennes kompis och hans bekanta kom in på fiket och det fanns inget ledigt bord. så de hittade ett bord där det satt en kille och en tjej och frågade om de fick slå sig ner. och det gick bra.
de gick ett tag och sedan börjde de prata lite smått med varandra. på nåt sätt kom de in på hästar och konversationen led som följande;
kompisen: jaha håller du på med hästar? jag har en kompis som gör det med.
främlingen: ja jo de gör jag väl...
kompisen: jaha.. men vaddå för hästar? min kompis håller på med trav.
främlingen: ja jo det gör jag med.
kompisen: jasså. har du nån egen häst då??
främlingen: ja jo jag har väl nån...
kompisen: vad roligt. min kompis har en häst med. hon kör nåt lopp och så.
har du kört nåt lopp då??
främlingen: ja jo jag har kört några lopp..
kompisen: ja till och med det. vilket sammanträffande.. har du vunnit nåt då? är du duktig?
främlingen: ja jag har vinnut några, mne duktig? jo de måste jag väl vara..
kompisen:haha jaha!
kompisens sällskap: men sluta fråga.. snart säger han väl att han kört elitloppet med
främlingens tjej: ja men de har han ju!!!
kompisens sällskap: äsch skitsnack. man måste vara duktig och hållt på ett tag för det.. vem som helst får ju inte köra elitloppet!
främlingen: jo men jag har kört elitloppet.
kompisens sällskap: äsch kom nu vi går..
så går de därifrån och kommer hem till min väninna och berättar hela historien och hon bara skrattar åt dem. på kvällen är det trav på tv (lördag och V75) och killarna tittar motbjudande bara för att väninnan vill de. sen blir det en intervju med en av kuskarna och killarna utbrister i mun på varandra " meeen de är ju han från fiket ju. får han köra sånna här lopp? på tv??"
min vännina ramlar i princip av stolen och ligger på golvet och skrattar så hon håller på kissa på sig då det är erik adielsson dom träffat på fiket.. fan han måste ha trott att de var dumma i huvet. men den dagen lär han ju minnas iafl
hennes kompis och hans bekanta kom in på fiket och det fanns inget ledigt bord. så de hittade ett bord där det satt en kille och en tjej och frågade om de fick slå sig ner. och det gick bra.
de gick ett tag och sedan börjde de prata lite smått med varandra. på nåt sätt kom de in på hästar och konversationen led som följande;
kompisen: jaha håller du på med hästar? jag har en kompis som gör det med.
främlingen: ja jo de gör jag väl...
kompisen: jaha.. men vaddå för hästar? min kompis håller på med trav.
främlingen: ja jo det gör jag med.
kompisen: jasså. har du nån egen häst då??
främlingen: ja jo jag har väl nån...
kompisen: vad roligt. min kompis har en häst med. hon kör nåt lopp och så.
har du kört nåt lopp då??
främlingen: ja jo jag har kört några lopp..
kompisen: ja till och med det. vilket sammanträffande.. har du vunnit nåt då? är du duktig?
främlingen: ja jag har vinnut några, mne duktig? jo de måste jag väl vara..
kompisen:haha jaha!
kompisens sällskap: men sluta fråga.. snart säger han väl att han kört elitloppet med
främlingens tjej: ja men de har han ju!!!
kompisens sällskap: äsch skitsnack. man måste vara duktig och hållt på ett tag för det.. vem som helst får ju inte köra elitloppet!
främlingen: jo men jag har kört elitloppet.
kompisens sällskap: äsch kom nu vi går..
så går de därifrån och kommer hem till min väninna och berättar hela historien och hon bara skrattar åt dem. på kvällen är det trav på tv (lördag och V75) och killarna tittar motbjudande bara för att väninnan vill de. sen blir det en intervju med en av kuskarna och killarna utbrister i mun på varandra " meeen de är ju han från fiket ju. får han köra sånna här lopp? på tv??"
min vännina ramlar i princip av stolen och ligger på golvet och skrattar så hon håller på kissa på sig då det är erik adielsson dom träffat på fiket.. fan han måste ha trott att de var dumma i huvet. men den dagen lär han ju minnas iafl