haha komiskt samtal

Nominous

Trådstartare
en vännina ringde till mig för några dar sedan och berättade om ett litet roligt samtal mellan hennes kompisar och en kille på ett fik :D

hennes kompis och hans bekanta kom in på fiket och det fanns inget ledigt bord. så de hittade ett bord där det satt en kille och en tjej och frågade om de fick slå sig ner. och det gick bra.

de gick ett tag och sedan börjde de prata lite smått med varandra. på nåt sätt kom de in på hästar och konversationen led som följande;

kompisen: jaha håller du på med hästar? jag har en kompis som gör det med.

främlingen: ja jo de gör jag väl...

kompisen:
jaha.. men vaddå för hästar? min kompis håller på med trav.

främlingen: ja jo det gör jag med.

kompisen: jasså. har du nån egen häst då??

främlingen: ja jo jag har väl nån...

kompisen: vad roligt. min kompis har en häst med. hon kör nåt lopp och så.
har du kört nåt lopp då??

främlingen: ja jo jag har kört några lopp..

kompisen: ja till och med det. vilket sammanträffande.. har du vunnit nåt då? är du duktig?

främlingen: ja jag har vinnut några, mne duktig? jo de måste jag väl vara..

kompisen:haha jaha!

kompisens sällskap: men sluta fråga.. snart säger han väl att han kört elitloppet med :cool:

främlingens tjej: ja men de har han ju!!!:grin:

kompisens sällskap: äsch skitsnack. man måste vara duktig och hållt på ett tag för det.. vem som helst får ju inte köra elitloppet!

främlingen: jo men jag har kört elitloppet.

kompisens sällskap: äsch kom nu vi går..

så går de därifrån och kommer hem till min väninna och berättar hela historien och hon bara skrattar åt dem. på kvällen är det trav på tv (lördag och V75) och killarna tittar motbjudande bara för att väninnan vill de. sen blir det en intervju med en av kuskarna och killarna utbrister i mun på varandra " meeen de är ju han från fiket ju. får han köra sånna här lopp? på tv??"

min vännina ramlar i princip av stolen och ligger på golvet och skrattar så hon håller på kissa på sig då det är erik adielsson dom träffat på fiket.. :rofl: fan han måste ha trott att de var dumma i huvet. men den dagen lär han ju minnas iafl :D

Sv: haha komiskt samtal

kompisens sällskap: äsch skitsnack. man måste vara duktig och hållt på ett tag för det.. vem som helst får ju inte köra elitloppet!

Vilken klockren kommentar - snacka om att Adielsson måste ha kommit underfund om att hans kändisskap mest håller sig inom travkretsar, spelare och aktiva :rofl:

Men att kalla Adielsson för "vem som helst" ... nja... lite bättre än så får man nog säga att han är :D

När jag började som hästskötare för x antal år sen gjorde jag som alla hästtjejer; gjorde den mest besvärliga hästen till min favorit. Jag la ner massor av tid och det gav resultat. Han blev harmonisk och väldigt snäll att köra. Och jag var väl ganska stolt över det och väldigt pjoskig över hästen.
Så en dag kom hästägaren och ville provköra. Shit tänkte jag, nu kommer han och sabbar allt :angel:. Så jag gav strikta order om att hästen skulle dövas och att han bara fick köra några lugna bakvarv.
Lite pinsamt när jag senare fick klart för mig att den hästägaren haft hand om en och annan världstjärna. Bla. en elitloppsvinnare då. Jag kan rodna idag bara jag tänker på det :rofl:.

Så en dag kom hästägaren och ville provköra. Shit tänkte jag, nu kommer han och sabbar allt :angel:. Så jag gav strikta order om att hästen skulle dövas och att han bara fick köra några lugna bakvarv.

Den intressanta frågan är väl om han lydde order?

Någonting säger mig att han gjorde det... du är inte en sådan man trotsar i första taget va???

:p

Han tittade på mig en gång med en förvånad blick.
Sen tittade han igen.
Sen körde han några lugna bakvarv på banan, för till skogen var ju inte betrodd att köra :cool:.

Ja,ungefär så såg alla andra ut i stallet när han åkt ut med hästen. Det var bara jag så klart som inte hade en susning om vem han var.

Ja,ungefär så såg alla andra ut i stallet när han åkt ut med hästen. Det var bara jag så klart som inte hade en susning om vem han var.

Får man fråga vem det var?
Inte nyfiken vill bara veta!:angel:

Ledtråd; Han passade Coleman Lobell som vann Yonkers Trot och jag har segertäcket ;).

Jo,han är en bra nybörjare!:D
Jag förstår att du rodnar än idag,när du tänker på det.
Men hur skulle du kunna veta,när ingen säger något!

Ha, ha!
Väldigt pinsamt, roligt att han gjorde som du sa.
Tänkte säkert att fanatiska stalltjejer är det bäst att lyda!:devil:

Kom att tänka på en pinsam grej som jag gjorde för ett par år sedan.
Jag och en bekant brukade fjanta oss och peka finger åt varandra när vi möttes hemma på travbanan.
Han jobbade då åt en av våra största tränare och jag har min häst på samma gård.

En dag möter jag min bekant på banan och gör den sedvanliga gesten innan jag kör av och åker hem.
Han vänder länge på huvudet efter mig men kör bara vidare.

Jag tänker inte mer på det utan skrittar hem.
Hinner väl kanske tvåhundra meter innan jag möter personen jag trott att jag just pekat finger åt på väg till banan!:eek:

Inser att jag gjort mindre trevliga gester till fel person, givetvis hans arbetsgivare:o
Lite pinsamt att möta honom på stallplan efter det, men jordnära och tystlåten som han är sa han inte så mycket, måste trott att jag var kokko!

Till mitt försvar var de faktiskt ganska lika i körkläder och mörka brillor.
Kan berätta att jag slutade göra tecken efter det!:grin:

HAHAHAHA snyggt ;)
Jg och en kompis gjorde liknande när vi träffades på banorna på Axevalla men inga "olyckor" hände då:rofl:

haha fan jag skratta så jag höll på dö när hon berättade det :D

och deras reaktion när den där usla fikafrämlingen bara dyker upp på tv bara sådär :rofl:

Liknande trådar

M
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I onsdags, vid lunch ungefär, packade jag och en kompis ihop oss och rullade ner mot Falsterbo. Tältet packat och vi skulle tälta på ett...
Svar
1
· Visningar
1 207
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 120
Senast: cassiopeja
·
Relationer Som titeln lyder. Vad fan är det med dem? Eller, vad är det med dem jag träffar? Börjar ana att det är jag som är omöjlig, för alla...
Svar
14
· Visningar
2 330
Senast: lady_mike
·
Relationer När jag var mindre hängde jag i ett stall och vi var ett sammansvetsat gäng, mellan 3-10 pers under årens lopp. Vi hittade på massa...
Svar
7
· Visningar
2 114

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka