tramp

Trådstartare
Alla ni som använder hagskydd på era hästar ute, vad använder ni för skydd?
Söker febrilt efter de perfekta hagskydden till min häst. De ska vara bra knäppning, ska hålla för bus i snö en hel dag. Måste gå att tvätta lätt (därav inga luddskydd som blir äckliga i lera). De ska ha bra passform, skydda senorna på frambenen bra och inte ge skav. Får absolut inte snurra eller åka ner. Gärna bra ventilation. Pris är ointressant.

Jag använder Gera strykkappor (tror det heter Mesh-Tech). Absorberar inte vatten, sitter kvar på (snurrar inte eller glider) och andas (använde de i somras varje dag och benen var inte varma under skydden).
Lätta att tvätta av, går att maskintvätta

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på bra hagskydd som går ända ned till hoven och som sitter ordentligt utan att bli för varma då de under en period...
Svar
4
· Visningar
807
Senast: ylvalill
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 650
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag letar fortfarande efter de perfekta senskydden. Har i nuläget Eskadron Air Easy, som NÄSTAN är vad jag vill ha. De är luftiga och...
Svar
7
· Visningar
1 295
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har fått för mig att jag behöver strykkappor till pålle. Jag har vanliga luddskydd nu som jag använder vid uteritter och ibland på...
Svar
15
· Visningar
876
Senast: Houdinie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka