Hästtransport - förvaring & skötsel

lillan222

Trådstartare
Hur står/förvarar ni era hästtransporter? Ska köpa min första transport och funderar lite på hur jag ska förvara det.
Har ni några tips på skötsel eller annat som man ska tänka på?
Tack!
 
Jag har mitt släp ute året runt och kör med det året runt. Det tror jag är viktigt särskilt under vintern så inget låser sig. :) Jag har ett dragskydd från typ jula/biltema för att skydda från regn och snö.
 
Mitt står ute året runt, tyvärr på gräs. Har placerat ut en presenning på marken under för att undvika fuktproblem. Använder aldrig handbromsen vid parkering. Inget särskilt annars.
 
Har du plyfagolv är det smart att ställa den på presenning om du behöver ställa den på gräs.
Min står ute året runt, har skydd för draget.
 
Har du plyfagolv är det smart att ställa den på presenning om du behöver ställa den på gräs.
Min står ute året runt, har skydd för draget.
Spinner vidare. Eller om du har alugolv men plyfa i väggar/ramp. Det har jag och fick byta skiva i rampen i vintras när den plötsligt blivit dålig. Troligen pga högt gräs.
Först efter det jag tog tag i presenningen..
 
Mitt står ute året runt, tyvärr på gräs. Har placerat ut en presenning på marken under för att undvika fuktproblem. Använder aldrig handbromsen vid parkering. Inget särskilt annars.
Önskar att jag fått tipset om presenning när jag ställde av min bil. Då hade den kanske inte rostat så förfärligt under.
Tänkte inte på fukten, tyvärr inte min sambo heller. Ingen annan sade någonting heller när de såg att den stod i ett hörn på gräsmattan.
 

Liknande trådar

Utrustning Letar runt efter en hästtransport och är lite osäker på vilket typ av golv man ska ha. Vad jag vet är att jag inte vill ha trä. Fundera...
Svar
7
· Visningar
839
Senast: lillan222
·
Utrustning Har köpt en hästtransport med trägolv, men vi fick till ett aluminium golv som vi kan byta till. Har en vän som är händig som ska hjälpa...
Svar
2
· Visningar
376
Senast: Emiro
·
Utrustning Är på jakt efter en hästtransport. Har hittat en jag ska kolla på i helgen. Blev besiktad UA dec 2023. Har trägolv men man får med ett...
Svar
7
· Visningar
671
Senast: Cavallo
·
Hemmet Vi har ju blivit med tvättstuga :) I den finns förutom tvättmaskin, tumlare och upphängs-möjligheter ganska mycket förvaring :) Men vi...
Svar
14
· Visningar
982
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp