Hästnamn på C!!!!

Happyharbor

Trådstartare
Hjälp mig, ny häst på gång och hon heter Calimera Z. Vad kan man kalla henne? Ja det är ett sto. Nej hon har inget smeknamn från tidigare vad jag vet. :)
 
Hej!

Jag hade väntat med smeknamn tills jag lärt känna hästen- det brukar liksom ge sig. Min heter Nemah och kallas oftast för Omman (förkortning av OmNomNe eftersom hon är så glupsk).

Min förra hette Irish Spring, men kallades för Ry- för hon var så rysligt söt.

Callie hade annars varit det första jag tänkt på.

/Lavinia, vars ena passhäst fick smeknamnet Honung, eftersom har hette hannibal och var ett monster = Hannimonster = Honeymonster = Honung.
 
Hej!

Jag hade väntat med smeknamn tills jag lärt känna hästen- det brukar liksom ge sig. Min heter Nemah och kallas oftast för Omman (förkortning av OmNomNe eftersom hon är så glupsk).

Min förra hette Irish Spring, men kallades för Ry- för hon var så rysligt söt.

Callie hade annars varit det första jag tänkt på.

/Lavinia, vars ena passhäst fick smeknamnet Honung, eftersom har hette hannibal och var ett monster = Hannimonster = Honeymonster = Honung.

Jag håller med här, smeknamn brukar komma av sig själva!

Min förre foderhäst heter tex Autrietia och kallades för Tetti av ägarna. När hon flyttat till mig kallades hon ibland Tettiluran i början men rätt snart blev hon att kallas bara Luran "på heltid"
 
Jag håller med lavinia. Smeknamn brukar komma automatiskt.
Min ena häst heter zinzano men kallas mest för pongo av mig :)
 
Vi hade en Calista i stallet som kallades för Calli. Fast egentligen brukar väl smeknamn komma av sig själva :) Familjens ponny heter till exempel Charles Ingvar men kallas för Knar (Charles-Charlie-Gnarlie-Knarlie-Knar) och tränarens häst heter Los Angeles men kallas för Räkan (såg ut som en liten räka som unghäst, haha). Kompisens gamla tävlingsponnyer hette Herkules och Artax men kallades för Spag och Rata, så det kan ju bli lite vad som egentligen ;)
 
Hjälp mig, ny häst på gång och hon heter Calimera Z. Vad kan man kalla henne? Ja det är ett sto. Nej hon har inget smeknamn från tidigare vad jag vet. :)

smeknamn brukar komma av sig själv, här så hade den blivit kallad Calimera antagligen. eller tossan, fast det kallar jag alla hästar. tossa, knasboll, klantarsla osv dyker också upp när jag pratar med min häst :p.

ev callis hade jag kunnat kalla den, eller kalle. (kalle kamel när ridturerna går dåligt och då sjunga tillhörande sång :rofl:)
 
Jag undrade också det när jag köpte min, hon heter Miss Chinook Bar :) Det gav sig med tiden, oftast blir det bara Chinook eller Fröken men barnen kallar henne för Chilli. Även Boomer, BomBom och Räka får hon heta med jämna mellanrum :D
 
Min ena heter Izabella Sunrise men kallas bara för Bella. Förra ägaren kallade henne för Izabella men jag tyckte det blev lite för krångligt.

Min andra heter bara Pepsi och kallas för det också. Ibland säger vi Peps men hon lyssnar på bägge.

Stallägaren brukar kalla dom för Knoll och Tott och ibland får de gå under smeknamnen Piff och Puff :D
 
Jag säger som många andra, det brukar ge sig när man lär känna dem..

Här är Vanilla Ice som mest fått heta Pops eller Poppe..

Visst är hon en kopia av André Pops? :D


 

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
601
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
578
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Ett av mina barn, snart 17 har bytt förnamn, det går riktigt bra för oss här hemma att komma ihåg att använda rätt namn och vi jobbar...
2
Svar
26
· Visningar
2 820
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp