Hästkanalen

lisa412

Trådstartare
Vad tycker ni om namnet och loggan? En gunghäst...?

Juryns motivering till det vinnande förslaget:
”Namnet är bra på flera sätt: dels förmedlar det vad tv-kanalen visar, dels säger det något om vilken plats hästarna har i våra liv. Namnet symboliserar att det för alla hästälskare finns en häst som är extra viktig – som väcker känslor lika starka som för en människa. Den första hästen har man en alldeles speciell känsla för och relation till: den som är Horse1.”


Global-Bilder-Personer-R-Horse1.jpg


Personligen tycker jag de kunde ha kommit på nått mycket bättre. Det här känns som att det är en tecknad barnserie om hästar...
 
Senast ändrad:
Sv: Hästkanalen

Jag tycker inte om loggan som ser ut som en gunghäst vilket ger det en barnslig känsla:wtf:
 
Sv: Hästkanalen

Namnet tycker jag är OK.

Däremot loggan tycker jag är lite nedlåtande. Faktiskt. Det känns lite som att dom måste förminska sporten och "snuttifiera" den.
 
Sv: Hästkanalen

Jag tycker ju så klart att mitt förslag på Equi-vision var bäst:p

Och personligen hade jag föredragit en logga med mer fart. Nu blir det lite "tjejernas leksaker" igen, och inte sport vilket det är.
 
Sv: Hästkanalen

Loggan gör verkligen att det hela verkar som en barnkanal och som något mindre viktigt :banghead:

Namnet är bara tråkigt och fantasilöst. Suck. :meh:
 
Sv: Hästkanalen

Namnet påminner om ett användarnamn på ett forum eller dylikt; när det önskade namnet är upptaget lägger man till en slumpvis vald siffra för att få ett "nytt" namn.:grin:
 
Sv: Hästkanalen

Tråkigt namn och tråkig logga, låter som ngt gratis spel man får med serietidningar... equi-vision som nämndes ovan låter mycket bättre...
 

Liknande trådar

Gnägg Har precis skaffat ett tv-abonnemang där bland annat horse1 ingår. En del av er har säkert haft kanalen ett tag nu. Vad tycker ni om...
2
Svar
22
· Visningar
3 330
Senast: Dandylinn
·
Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 337
Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
15 127
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp