Häst från Tyskland med brännmärke

Blomman1

Trådstartare
Hej!
Jag hoppas att någon i gruppen skulle vilja hjälpa mig eller vet vart jag ska vända mig. Jag har köpt en häst från Tyskland som har ett brännmärke som en sköld med ett kors och tre "prickar" ovanför. Med ett nummer efter sig. Nu är min fråga; Vad betyder detta märke? Är det ett förbund, ras eller liknande? Båda föräldrarna är Holsteiners- borde inte min häst också vara det då? Varför är hon då inte märkt med Holsteiners märke? Eller detta har inget med det att göra? Jag är inte så bra på detta med avel och så men hoppas att någon här kan hjälpa mig
 
Ser det ut såhär?
German_Riding_Horse.gif

I så fall är hästen reggad som German Riding horse, om jag förstått det rätt. Om du googlar på German Riding Horse kom det upp en diskussion på ett forum angående detta. Här är stambokens hemsida: http://www.zfdp.de/
Verkar som de reggar alla möjliga hästraser, även hingstar som inte var "bra nog" för deras respektive stamböcker.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 343
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej, vi har precis köpt en gård med stall utanför stan. En tidigare ägare till gården har haft två hästar, nuvarande ägare som vi köper...
Svar
7
· Visningar
1 425
Senast: Grizelda
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
12 903
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 719
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp