Hade er häst hoppat detta?

Min hade nog traskat igenom vattnet utan större problem. Troligen hade hon nog stannat i vattnet för att dricka och plaska runt lite. Antagligen sparkat lite på hajen med :p
 
Eftersom vatten är lite av vår akilleshäl i vanliga fall hade min lilla donna bara sagt att allt hon trott om vatten faktiskt är sant! Det finns minnsan visst livsfarliga djur däri! Grodan hade hon nog hoppat utan problem så länge piloten sköter sig ;)
 
Vi hoppar inte saker om vi inte absolut måste så vi hade nog forcerat vattnet genom att springa igenom det, men igenom hade vi kommit efter lite övertalning.
 
Ska jag vara ärlig så förstår jag inte ens HUR man ska ta sig förbi hajen... (Tur vi inte är ett terrängekipage) Min häst hade antingen hoppat över både vattnet och hajen eller tvärstannat så matte hade hamnat i hajens gap...
 
hehe skrittat förbi, eller så låg den troligtvis bara där på banvisningen och inte sedan när klassen reds.

Finns jättemånga kreativa terränghinder ... den här tycker jag är grym haha

999486_484952564907159_176591771_n.jpg
 
En sån rolig tråd! Tyckte bilden såg fhotoshoppad ut vid första anblicken, men när jag fattade att den var riktig så blev det ännu roligare :rofl: Jag har ingen egen häst, men hade nog inte vågat hoppa det själv ändå :p
 
Min ponny hade inte gjort det då hon älskar allt som har med vatten att göra. Hon hade antagligen försökt lägga sig ner istället för att hoppa över hajen. Hon hade med andra ord varit en ganska dålig fälttävlanshäst ;)

Om hajen hade stått för sig själv utan något vatten och inte varit allt för stor hade hon absolut hoppat över den :)
 
Både ponnyn och hästen hade hoppat. Hästen hade nog inte vågat gå fram och titta på "hindret" (på tävlingar vill hon aldrig titta på någonting) men kommer man bara i galopp så suger hon tag i vad som helst!
 
Racét hade nog hoppat (kom jag och hans andra matte överrens om efter att ha disskuterat det) iom att man kommer i galopp & det är tillräckligt mkt vatten.. Att det dessutom är ett hindre längre bort hade nog gjort att han inte ens reflekterat över hajen ;)
Vå¨r häst är rätt cool i hoppning/galopp - det är i för låg hastighet som man brukar få problem :P
 
hehe skrittat förbi, eller så låg den troligtvis bara där på banvisningen och inte sedan när klassen reds.

Finns jättemånga kreativa terränghinder ... den här tycker jag är grym haha

Det där är bland det bästa jag sett, vart finns det? Här snackar vi kreativitet. Min hade väl dock inte hoppat det ;)
 
när jag tänker efter så hade jag nog inte hoppat hajen, den är ju inte in flaggad! :O! och sen eftersom det är vatten så hade min häst antagligen tvärnitat 10m innan och sagt fnork... vatten är farligt..
 
Min hade nog inte hoppat hajen, han är inte rädd för mycket men den är nog i konstigaste laget ;) I första stallet vi stod så red man förbi en skutbana och där stod en plåtbjörn, bara en platt, svart björn med reflexöga. Det tog veckor innan jag kom förbi den utan att behöva hoppa av, han var helt förskräckt varje gång haha och då tror jag aldrig han sett en björn! Hans enda fobi är vanligen bara kossor.. i stort sett bombsäker annars :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 470
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Många ryttare tycker att det är svårt att hoppa en trippelbarr, som är ett längdhinder. Men ska du tävla fälttävlan är det lika bra att...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: Gunnar
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 856
Senast: zarmino
·
  • Artikel
Hästnyheter Hur introducerar du läskiga hinder för unga hästar så som vattenmatta och andra titthinder? Och hur lär du en häst att hoppa stort vatten?
Svar
0
· Visningar
344
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp